Äventyrsdags

Hur jobbar du helgen den 9-10 kom frågan för ett tag sen.
 
Får vi boka dig då var fortsättningsfrågan.
 
En kombinerad födelsedagsresa och pigga upp efter hundförlust. Ja en hade fyllt och en (jag) saknar fortfarande den där fyrbenta kamraten. Eller han är saknad av fler än bara mig. 
 
Jag visste i typ vanlig ordning inte målet på vår resa. 
 
 
En av rutorna i bilbingot gav ju ändå en ledtråd om vi var på väg norrut eller söderöver.
 
Vi stannade för mat på Max i Falun och sen behövde hon den där lekledaren uppsöka ett apotek och tänka sig att jag visste ju hur man hittar till Britsarvet där ett helgöppet apotek fanns. 
 
Nåja, nu var det ju några år sen jag faktiskt åkte på vägarna i Falun så vi kanske råkade komma lite snett bland gatorna men vi kom rätt ändå. Men jag kanske inte ska ta anställning som GPS 😂🙈
 
Här framme ska vi svänga.... Tror jag, jo det ska vi.... Kanske, eventuellt, jooo, nej nu kom vi nog fel men det gör inget för det går den här vägen också. 
 
Lite så lät jag 😂🙈
 
Sen visade det sig att vi skulle bo i Falun också. På hotell Falun. 
 
Vi bestämde oss för att gå på bio och det fanns ju en film som jag gärna ville se. 
 
The Father 
 
Helt ärligt tycker jag att den här filmen borde ALLA som jobbar med gamla människor se. 
 
Sen åkte vi tillbaka och mellanlandade på hotellet en snabbis innan vi gick ner på stan för en bit mat. Eller först åkte vi upp till toppen av backen och kollade utsikten från Lugnet. 
 
Vi kan ju aldrig bara gå raka vägen till ett ställe o sen raka vägen hem igen. Nej vi kanske stannade för lite foto 🙈
God mat, mindre bra musik mellan varven, och priset var helt okej.
 
Sen, kan ni aaaaldrig gissa. Men vi gick ett varv för lite mer foto innan vi gick hem. 😁
 
Jag är förbaskat dålig på att fota hotellrum så det enda bildbeviset på själva rummet är sänggaveln som jag fotade för inspiration 😂
 
Iallafall hade jag visst somnat på två röda men satt mig upp o sagt åt M att hon väckte hela hotellet när hon skulle stänga fönstret som jag hade öppnat för att jag är så himla varm av mig. Sen la jag mig o somnade om lika fort igen. Jag har iiinget minne av det 😂.
 
Hotellfrukost är ändå nåt extra. Jag äter så jag skäms. Och sen lite till. Man gör ju aldrig såna extravaganser hemma. Eller rättare sagt, jag gör aldrig det iallafall.
 
Men jag har bestämt mig för att jag ska bli bättre på att göra såna äventyr. Sova på hotell o äta gott bara för att jag kan. 
 
Hittade en låt idag som säger det så bra. Leva nu för vi kan va döda imorgon. 
 
"I don't wanna live life on the low
'Cause we could be dead
Be dead tomorrow
I just wanna feel like I'm alive today
I don't wanna live life moving slow
'Cause we could be dead
Be dead tomorrow
I just wanna feel like I'm alive today" 
 
Solence heter gruppen. Hittade den via insta story (tack Mackan).
 
 
Kan ni gissa vad vi gjorde sen? 
 
Svårt va? 
Jag har köpt en fjärrutlösare till mobilkameran som jag testade här. Mindre spring som när man sätter timer på 10s, skyndar sig o ändå får bajsbilder bara.
 
Sen åkte vi över Borlänge o Säter hem o ja man kan väl inte passera Säter utan att kolla om det står kvar.
 
Den här helgen är det jobb istället för äventyr 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet du, att du skriver så bra. Så fint, humoristiskt

Svar: Tack 😊
Kalla mig M

2021-10-28 @ 08:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0