Tisdagstankar

Vaknade med en molande huvudvärk. Sovit dåligt. Tror att jag behöver vila från tyngdtäcket. Just nu stör det mig mer än det ger mig vila och avslappning.
 
Dessutom har jag börjat sova på tvären i sängen för madrassen känns för mjuk på rätt ledd.
 
Känner mig bakis fastän det närmaste intag av alkohol jag kommit är handdesinficering och ytspritandet av saker.
 
Kroppen värker både här och där. Borde boka en naprapattid.
 
Kaffe, macka och Alvedon är vad jag hittills fått i mig. Tror att jag behöver en naproxen också.
 
Ledig idag. Härligt. Ännu härligare om jag kan skaka av mig bakiskänslan.
 
Det är lite mycket på jobbet. Har jobbat helgen och Igår kväll. Åkt i princip samma runda alla kvällarna. Ny brukare. Svårt sjuk.
 
Samtidigt som det är vad jag är utbildad för. Det som jag vet att det här kan jag. Så är det så sällan man får skaka liv i de kunskaperna att vårda någon som är helt sängbunden. Som inte längre alltid orkar berätta vad som känns fel. Man ska bara kunna läsa av det.
 
Det kanske bara är så enkelt att det är mental träningsvärk?
 
För någon som bränt sin hjärna ett par vändor så går det snabbt att bli uttröttad. Lägg därtill att jag har svårt att sålla intrycken. Ibland stänger hjärnan av. Men då är filtret på för allt. Även mina egna tankar. Som att lyssna på radio när den är inställd på mitt emellan två stationer eller bara får en massa brus över sändningen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0