Lördag igen

Känslan när jag fick ta helg igår. Obeskrivligt underbart. 
 
Vilade en timme sisådär innan jag sen så småningom tog cykeln, hunden, kulan till sjön för en kvällsmeditation vid vattnet i solnedgång. 
 
Ja. Att bara vara. Ensam. Vid vatten en stilla kväll är balsam för själen. Och får jag fota o skapa under tiden är lyckan total och min själ helt fri. För ett ögonblicks sekund och tiden står still.
 
När jag vaknar ur min trans inser jag såklart att det bara gällde i min egen lilla bubbla. 
 
 
Vaknade okristligt tidigt imorse. Njöt av solen. Åt frukost ute. Gick o la mig igen. Vaknade till varmare luft och passade på att sola o ladda D-vitamin. 
 
Precis som en ledig dag ska vara. 
 
Nåja, finns alltid fler element att lägga till för en perfekt ekvation men det var en bra början iallafall.
 

Kommentarer
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

så fantastiskt med meditation ute vid vattnet, jag som har strandljud som bakgrund när jag mediterar :D

Svar: Helt ärligt är det inte så mycket meditation. Mer än aktiv sådan. Det är som meditation att förlora tid och rum medan jag fotar.
Kalla mig M

2020-05-09 @ 19:04:47
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0