Kontraster

Igår åkte jag hem efter jobbet. Slängde i mig nåt att äta, bytte om och for iväg. 
 
Tillbaka mot jobbet. Nästan. En grusgrop strax utanför var målet. Väl där körde jag ca 30 min träning med tjejerna innan vi skiljdes åt och jag trampade hemåt igen. Fortfarande med kraft och ork kvar. 
Faktum att det kändes så himla bra. Så jag drog på två extrasvängar än raka spåret hem. Först upp på det i skämtsam ton benämnt Hedåkersfjällen. 
Och sen med en km kvar hem drog jag iväg på den nya grusvägen till sjön. 
 
Värsta mördarbacken dit. Fler backar men en är riktigt jävlig. 
 
Men belöningen är sååå värd det. 
 
Faktum är att jag hade egentligen fortfarande ork när jag kom hem. Som en nyladdad duracellkanin. 
 
Idag däremot. Hela dagen har känts motig på jobbet. Ville bara hem typ. 
 
När jag väl fick åka hem hade jag jobbat över en timme. Nån måste ju passa larmet och så hade jag lite att maila. 
 
Väl hemma tog jag nåt i magen o sen typ kablonk. Omöjligt att hålla sig vaken. 
 
Ska försöka ladda om för ett kort träningspass. Kanske eventuellt iallafall. Eller så vilar jag bara. Kan bli så faktiskt. Och det är också okej. 
 
Gårdagens cykling blev ändå 33,25 km. Och ett pass med åla, krypa, kräla o gå krabbgång med fötterna först uppför en backe o planka o sandjogg. 
 
Vila kan va okej då kanske 😁😅
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Vackert vid sjön, har du ny cykel?
Härlig träning, jag hinner knappt med trots att jag är dagledig nu...

Svar: Nej samma gamla
Kalla mig M

2020-05-22 @ 10:45:17
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0