Fredag

Jag tog ut timmar idag. Gjorde om min 7-16 arbetsdag till ledig dag. 
 
Och jag behövde det verkligen. 
 
Vaknade i 3-tiden med halv panik över vad klockan var och jag vet att jag mindes att jag inte ställt larmet. 
 
Lättnaden när jag insåg att jag var ledig. 
 
Somnade om och sov tills jag vaknade av mig själv 8:30 sisådär. Mornade mig en stund. 
 
Mulen start men sen sprack det upp till en underbar dag. Vinden som var iskall har gett med sig. Och jag har solat, vilat, läst bok och bara rent allmänt gjort det bästa av dagen. 
 
Tänkte ta en tur med cykeln innan det blir för sent. Men känner mig lat o ovillig att resa mig från hammocken som jag flyttade fram till huset. 
 
I äppelträden surrar det av humlor och bin. Och jag ligger alldeles under o blir yr i skallen av ljudet. 
I förrgår fyllde fjanten 8 år. 
 
Det firades på skogsbanan. Han fick presenter av sina vänner och fd matte hade köpt en så fin sele åt honom. I hans färg och allt. 
Ni ser väl så stolt han ser ut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0