Corantän

Har lyckats dra på mig vad jag hoppas är en vanlig jäkla förkylning. 
 
Men jobbhelgen förvandlades till karantän. 
 
Hosta o lite rinnsnuva (men den vill jag tro är pollenrelaterad). Känner mig lite allmänt off sådär. 
 
Det där karensbefrielsen som utlovades. Den är inget annat än ett hån och rent pissande på den som redan ligger.
 
Såsom varandes en yrkesgrupp utan valet att kunna arbeta hemifrån men kravet att vara fullt frisk på jobbet är det återigen vi som förlorar.
 
Jobbar du hemifrån o har skypemöte o sånt så kan du snora och hosta utan att det riskerar någon annan. O du kan fortsätta jobba. Kanske halvliggandes i sängen till och med. Med laptopen i knät. Och casha in lönen as usual.
 
Gissa vem som inte kan det! 
Jag. Och alla andra inom hemtjänst, särskilda boenden, landstingsanställd vårdpersonal och så vidare. Notera att jag nämnde hemtjänsten först. För vi glöms bort när alla andra får matlådor och rabatt på hämtat o allt vad det kan va.
 
Vi räknas inte. Men vi är fortfarande en väldigt viktig del av många äldres liv. Än mer just nu kanske än annars.
 
Bitter?  Låt mig få va det. Vem fan har 700 kr i karensavdrag änyway? Och sen skatt på det. Pfffft, up yours.
 
Roar mig med att redigera bilder från en annan dag. Leka loss o redigera sönder kanske. Men låt vara så då. Min konstnärliga frihet. Man växer inte om man inte prövar sig fram. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Har en väninna som jobbar inom vården, hon har fler än en underliggande sjukdom samma för sonen som bor hemma. Hon ble absolut inte utsätta sej för smittan, men arbetsgivaren betalar inte utan kräver att hon ska jobba. Allt som låter så bra är bara snack.
Hoppas du kryar på dej och kan återgå snart....

Svar: Tack. Status quo som igår.
En vanlig förkylning räcker gott o väl att göra en lite off.
Kalla mig M

2020-05-01 @ 17:07:50
URL: http://marresmams.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0