Tankar

Kalla mig konspirationsteoretiker om du vill
 
Jag kanske har sett en (eller två) doomsday-film för mycket.
 
Men varenda gång jag hör rapporter om vaccin för c-19 så börjar en inre film spela i mitt huvud. Som utspelar sig i en framtid med öde gator. Överallt uppmaningar om att hålla avstånd. Ett munskydd fladdrar förbi i vinden. Högtalare som spelar upp meddelanden om att hålla avstånd och hjälpas åt. (scary as hell o gå in på Ica o höra just det i en högtalare i entrén). 
 
Plötsligt ser man några som rör sig. I skuggorna. Söker vaksamt av omgivningarna och planerar varje rörelse i det öppna. Av rädsla för att upptäckas av de smittade. De vaccinerade. Som fått dubbla doser av "säkert" vaccin.
 
Som zombier. Eller medicinskt modifierade. 
 
Hallå liksom. Det ska förvaras i - 70 grader. Varför? Vad innehåller det som måste hållas så kylt?
 
Ah. Som sagt. Jag kanske är lite överdramatisk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0