Fredagsfys

#harderbetterfasterstronger
 
Det blev ett fredagsfyspass. 
 
Functional fitness med styrka och flås.
 
Oh yes. Flås blev det. Ända in i kaklet. Min perniciösa anemi släpper inte greppet fast att jag nu tar mina vitaminer som jag ska. Och järntabletter. Så det sa ka-pow så hade jag absolut noll och zero syre i min kropp. 
 
Men jag är en vinnarskalle. Gillar inte att låta nån annan vinna. För jo, det är alltid liiite tävling i mitt huvud.
 
Vi skulle göra i team. Två och två. 
 
Jag åkte dit utan att ha nån kompis med mig. Tänkte att det löser sig på plats. 
 
Modet sjönk nånstans under skosulorna när jag insåg att det inte skulle bli så många på passet och alla såg ut att ha en teammate redan. 
 
En tjej kom fram och frågade om jag hade nån kompis att träna med. Och när jag sa nej så sa hon snabbt. Då kan jag va din kompis. 
 
Det visade sig att hon hade lite bättre flås än vad jag har för tillfället. 

Joråsåattehh. Hatar burpees när jag bara har mig själv att tänka på.
De var inte särdeles mycket roligare när man kör i team o ska synka med lagkamraten.

Jag är nöjd med min teammate för hon pushade mig att ta bara en till (o så nio till på det men 😁) vet inte vad hon fick för positivt med sig av att välja mig till teammate dock 😂😂🙈

Synken funkade himla bra iaf och två vinnarskallar är bättre än en. Tills jag gick in i väggen.

Men vi var väldigt synkade på både de första burpeesarna (sen sackade jag på just burpees och hon fick vänta in mig) och utfallsstegen. Lika med kettlebellsen som man skulle lyfta från golvet och upp över huvudet och tillbaka. På vändningarna hade vi grodsitups på ena sidan och marklyft med kb på andra. 20 stycken skulle utföras och man fick dela upp sinsemellan om ena behövde vila eller en kände sig starkare. Gissa vem som hrmm behövde andas på vissa. Suck

När vi var klara gick jag fram till mattorna som låg i ett hörn. Deklarerade högt att jag ska bara lägga mig ner o dö en smula nu. Och så la jag mig 😂🙈

Jag är lite stolt över mig själv. För jag som i alla världsliga tider haft svårt att göra saker på egen hand som inbegriper främmande människor åker och tränar utan att ha den blekaste vilka andra som kommer att va där. 

Vi är alla där av samma anledning. Träna. För att bli lite starkare, för att må lite bättre. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0