Silence

Ooops
 
Det var verkligen inte meningen att bli tyst så länge.
 
Det har varit lite mkt bara. Jobb, aktiviteter, ångest, trötthet, helger .... 
 
Ska bara ... som jag ursäktar mig med lite nu och då.
 
Men en hel månad. Hrmmm ja det var onödigt länge. 
 
Massa vatten har runnit under broarna sen dess. Jag har rockkryssat, firat jul och nyår och mja, gjort en del annat också.
 
Jag fick aldrig till någon årskrönika heller som jag brukar sammanställa. Jaja, vem säger att man inte kan göra en summering av det gångna året när det nya året har hunnit ramla iväg två veckor. 
 
Tulpanens dag har nyss passerat. Självklart kunde jag inte motstå ett stort fång tulpaner. Så många att man kan slösa och kapa en lite kortare och ha i en minivas för sig själv.
 
Tulpaner är vackra i alla stadier. Därför passade jag på att fånga en som var i sitt sista stadie innan komposten när jag var på jobbet.
Trött och emlig när jag kom hem från jobbet. Så seg att det tog mig för evigt att samla ihop mig och åka hem när arbetsdagen var slut. Och jag som faktiskt hade kommit i tid och allt till jobbet idag.
 
Jag parkerade mig framför kaminen en stund.
Bästa stället just nu i mitt hus. Ja förutom sängen på mornarna. Då är värmen under täcket bra mkt bättre än vilken kamin som helst. 
 
Jag ska försöka sammanställa mina sista dagar av 2018 och en årskrönika över hela året. Men inte just nu. För jag borde verkligen ha lagt mig redan för i morgon är det en arbetsdag igen. Nåja, det kommer en dag när jag får sova i all evighets evighet sen. Eller ja, min jordiska kropp iallafall. 
 
Och tills den dagen kommer så tänker jag ta mig fram steg för steg. Precis som klottret på muren till rastgården vid Säters fasta paviljong säger.
 
Och så vill jag visa den här bilden som jag lyckades få till under Sabatonspelningen på Silja Galaxy.
Så grym kryssning. Vilken jäkla skön känsla på båten under kvällen. 
 
Men nu, godnatt. Kilroybloggen är uppdaterad med ett inlägg också. Men ni får leta er dit själva.

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh! Välkommen tillbaka. Du har varit saknad!

2019-01-16 @ 17:48:45
URL: http://marieheikkila.se
Postat av: Marianne

Vad glad jag jag blev nu!
Tulpanens dag hade jag missat, såg att den varit då jag redan köpt ett par buketter.

2019-01-17 @ 08:05:01
URL: http://marrresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0