You know I'm a dreamer

Somnade på soffan. Drömde massa tok. 
 
Först dök exet upp med en stor lastmaskin (läs gigantiskt stor, som ett hus) med nå grejer han hade lovat fixa åt mig. Men det var bara bråte i slutänden o han valde att tippa det mitt på gången upp till mitt hus. Framför min bil (som är avställd för tillfället då jag åker sonens bil). Fast jag jag skrek och signalerade att han skulle låta bli att tippa just där så var det där det hamnade.
 
Sen gick jag in på logen och såg massa kycklingar. De var minst fem veckor gamla de största. Jag förstod ingenting för jag hade inte sett nån ruvhöna eller spår från någon. O dessutom var det ju vinter o kallt så vad hade de ätit under den här tiden? Hittade mer bråte som exet hade lämnat på logen. En ombyggd bokhylla där en av mina förrymda kaniner nu bodde. 
 
Jag snubblade på en glasburk i storlek av en burk köttsoppa typ o fann att den va fylld med ett djur i vätska. Formaldehyd alltså. Först trodde jag att exet tagit en av de små kycklingarna o lagt däri. Men det var en liten liten katt. Fast inte typ kattunge utan en sittande vit katt som bara var väldigt liten. Och jag insåg att exet hade hittat den o massa annat weirdo stuff o tänkt att jag skulle bli glad åt dem. O jag tänkte att visst det kan väl funka o ha en udda typ studio.
 
Sen fick jag se kycklingarna gå bakom logen på glansis. Det var strålande sol o lite vatten på isen så de speglades i ytan. Jag skulle fota dem tänkte jag Men insåg sen att nej den ena kycklingen stod inte alls på is. Den balanserade på en sjunken kycklings huvud. Det var hål i isen o nu höll de på att drunkna. Jag sprang iväg för att hitta nåt att fiska upp dem med. Men som alltid i drömmar så springer man i sirap. Jag fann en mockningsgrep o tog mig tillbaka. Men det var försent. De var borta. Jag hoppade i men siktade mot en sten som jag visste fanns där. Kom ändå ner i vattnet upp till midjan. Iklädd en skoteroverall stod jag med vatten till midjan men det var inte kallt. Eller ens svårt att hoppa tillbaka mot torr mark. Jag skulle precis gå runt logen för o se om de gått nån annanstans när jag vaknade.
 
Tyd den drömmen om du kan 😂😂
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Ja herregud vilka drömmar!!!!
Jag brukar drömma konstigt ibland när jag är övertrött eller har feber

2019-02-02 @ 11:59:22
URL: http://marrresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0