Some days

Vissa dar är bara blah. Från början, till iaf typ slut.
 
Idag var en sån dag. 
 
Vaknade med alldeles för några timmar på sömnkontot. Får skylla mig själv men. 
 
Vi har en ringblomma på jobbet just nu. En sån där som ligger på larmet. Som larmar minst en gång i timmen. Eftersom jag hade den rundan så tog jag larmet. Likasåbäst att ha larmet på den förväntade larmarens rutt.
Alltså jag skojar inte om jag säger att personen larmade 10 ggr mellan 7.30 och 16. TIO gånger!!! 
 
Vid lunchbesöket hör jag ända ut när personen pratar med larmcentralen. Och alltså har larmat fast det gått typ en kvart sen sist. 
 
Det här är alltså hemtjänst vi snackar om. Personalen har ett område som sträcker sig ett par mil i radie från utgångspunkten.
 
Fördelen var att den där människan som svarar på larmet faktiskt fick höra att jodå det kommer personal hem till brukaren. Vi skiter inte bara i larmen. Vilket de säkert måste tro. 
 
Korta versionen: jag jobbade över en timme.
Långa versionen. Ain't gonna go there. 
Bilden får tala för sig själv. 
 
Dagens bästa var en liten vit kartong. 
Från en kollega. 
 
Gissa vad den innehöll 😍
 
Jag känner mig truly blessed som har så fina vänner omkring mig. Ingen nämnd - ingen glömd. 
 
Jag fick tårar i ögonen faktiskt. Så mkt värt var det. 
 
Ikväll blir det tidig kväller. Jag har redan lagt mig och ska bara ...  😂😂😂 
 
Nej när jag bloggat klart så blir det nog inte mkt mer ikväll. Är galet trött. 
Den här tog jag på vägen hem ikväll. Lyssnade på Limp Bizkit på HÖÖÖG volym i bilen för att döva hjärnan och fotade fullmånen. "Keep rollin rollin rollin"
 
Ärligt snodd men japps så äre. 
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Ni får väl ta och berätta sagan om pojken och vargen för denna människa....men allvarligt, hur svårt måste et inte vara att vara beroende av andra och tiden sniglar sej fram....måtte man aldrig hamna där :(
Fotot på månen är jättefint, det sista är precis i in stil...haha

Svar: Tror inte den människan kan ta till sig sagor om sensmoral just nu. Det var vårdplanering om annat boende förra veckan men det var som hälla bensin på glödande kol.
Kalla mig M

2019-02-20 @ 11:27:13
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: marianne

Så jobbigt, jag vet ju inte hur det är, men antar att personen bor hemma och att det andra är ett boende för de som behöver mer tillsyn och vård...iså fall kan jag förstå att det blev protester,
jag skulle aldrig kunna jobba som ni, det är beundransvärt att ni orkar.

Svar: Nja, protesten berodde nog mest på att det inte blev inflytt direkt på stuberten.
Kalla mig M

2019-02-21 @ 22:04:20
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: marianne

Oj då!!! men då blir det nog bra i slutändan....

2019-02-22 @ 09:54:52
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0