Ett sånt där gnällinlägg

Vaknade med huvudvärk. Rejäl sådan. Mår nästan illa. Kaffe och piller till frukost.
Suddig bild - suddig i skallen.
Naproxen, Alvedon och 3 st tranexamsyra som är mot riklig blödning för självklart kom den skiten igårkväll också. Väntat iofs. Men likförbannat oönskat. Har varit så skönt att slippa  i två veckor. O veta att det verkligen inte skulle komma nåt eftersom jag åt tabletter för att skjuta upp det.
 
Så idag är mina kompisar: menskoppen, bindan och en karta tranexamsyra och en karta alvedon. Kaffe och choklad också.
 
Ska hjälpa min kompis köra de sista stora sakerna idag. Trädgårdsmöblerna som står översnöade. 
 
Igår när jag körde upp på den gården och trixade runt med kärran så började det helt plötsligt susa o snurra i skallen. Det var i samma ögonblick som jag hade svängt runt och min kompis körde förbi med sin bil för att komma bakom mig. När hon sen berättade om sin morgon så blev det tydligare. Hon hade någon med sig. Som hade flyttat och gömt saker för henne. Ändrat stolsvärmen i bilen medan hon gick in för att hämta det sista hon skulle ha med sig till jobbet.
 
Någon som kanske undrar varför hon flyttar. Det är ju inte alltid de minns kanske. Alla detaljerna till hur det blev som det blev och konsekvenserna av det.
 
Jag håller mig framför kaminen en stund till. Med något som är bättre än en vetekudde mot mensvärk och melankoli. 
Och därute ramlar det ner ännu mer vitt från himlen. 
Let's have a swedish fika

Kommentarer
Postat av: Marianne

Usch fy f-n för dessa dagar, hoppas du klarar dej ifrån det jag dragits med senaste veckan.
Jag hänger inte riktigt med, har kompisen någon med sej från andra sidan?

Svar: Ja, vi spånade lite på om det möjligen var så.
Kalla mig M

2019-02-05 @ 19:28:07
URL: http://marrresmams.blogg.se
Postat av: Marianne

Katter är absolut bästa värmedynan

2019-02-05 @ 19:31:22
URL: http://marrresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0