Tog sovmorgon

Snodde den från fb. Lite så är det. Ibland. Hrmm.
 
Planen för dagen? 
 
Behöver handla. 
 
Men jag behöver göra en hel jäkla massa här hemma också. 
 
Jag började med en gofrulle. Har vispat mannagrynsvälling ett antal mornar på jobbet hos en brukare. Så det fick det bli. 
 
Smöra en kastrull på insidan av kanterna med smör. Hindrar mjölken från att koka över och klicken man skrapar av i bottnen gör vällingen godare plus att jag inbillar mig att det inte bränner fast lika jäkligt.
2,5 dl mjölk, en nypa salt. Värm upp och vispa ner 1 msk mannagryn. Vispa/rör så det inte sjunker till botten eller klumpar sig. En msk socker mot slutet förgyller smaken ytterligare. Låt tjockna under omrörning ca 5 min. Häll upp i mugg och drick.
 
Jag har setat en stund i kökssoffan och inte fått tummen ur. Totalt oinspirerad idag. Det visar sig vad dagen bjuder. 
Bjuder på två bilder från igår. 

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag är också värdelös på det där att lägga undan telefonen när jag ska sova.. För så bläddrar man FB och när man kommit dit man avslutade sist så har det ju kommit nytt att gå igenom när man bläddrar upp igen 😂

Svar: Exakt så
Kalla mig M

2018-09-27 @ 13:01:00
URL: http://mamafeelings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0