Fredag

Vaknade med huvudvärk. En Alvedon och en ipren är satta på jobbet att mota värken. 
 
Har sovit dåligt. Drömt en massa tok och haft ont i svanken så jag fått justera min plats i sängen hela natten. 
 
Tror att mina höftböjare är stela. Hrmm rättelse, jag vet att de är stela. Ska göra några övningar för att motverka det sen. 
Googlade fram en sida med bra övningar.
 
Jobbar kväll. Börjar 16. Sen rullar hela helgen på med jobb. Så jag vet vad jag ska roa mig med framöver. Jobba, äta, sova, repeat. Jo nånstans där ska jag klämma in rösta också. Tur att det finns en vallokal på jobbet. Nära och bra. 
 
Såå det var min kommande helg. Hur ser era planer ut? 
 
Stekte kantareller igår och gjorde sen älgskavsröra med svamp, lök, bacon, skav och grädde. Mums. Ska bara koka potatis till så har jag ett par matlådor för helgen. 
 
Få se om jag hinner en promenad innan jobbet idag. Har fler svampställen att kolla av. 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Jag tror det räcker om du stretchar lårmusklerna, de fäster i bäckenet och är de hårda drar de i ryggen....så förklarade min fysioterapeft det för ca 30 år sedan. Om jag inte stretchar efter cykeltur eller lång promenad får jag ont i ländryggen.
Gott med kantareller, jag måste nog ge mej ut i skogen och hämta

Svar: Jag har fått några jättebra övningar av en kollega. Fick några till idag. Hon läser till osteopat men ville bli sjukgymnast förut. Så jag ska nog få ordning på det. Känner att jag är kort i både ena o andra muskeln.
Kalla mig M

2018-09-09 @ 20:24:23
URL: http://marrresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0