T som i tisdag

Mjaha , då har jag vaskat en tårta då. 
 
Haha. Såhär var det. Jag jobbade och kom till en brukare som fyllde år. Just precis när jag kom dit så var grannarna över för att gratta. Den manliga grannen sa något om tårtfatet som gjorde att jag blev nyfiken och lyfte det. Svosch så gled tårtan av och ner på golvet. Den passerade mitt byxben lite snyggt sisådär.
 
Tur i oturen att det bara var en fjärdedels bit kvar. Och det var en liten frödinge prinsesstårta.
 
Piiinsamt
 
Nåja. Ibland går det galet. 
 
Innan jobbet var jag och handlade. Jag gick även på en hyfsat lång promenad. Nästan 8 km med fjanten. 
Lekte lite med höstens färgpalett
Ja nå roligt ska man ju ha. När man egentligen inte gillar höst.
 
Innan jag åkte till stan var jag förbi en vän på fika. Det var min tur att bjuda på fikabröd. Men jag hade sån tur att innan fika fick jag lunch där. Smörgåstårta. 
 
Och jag startade min dag med en lååång sovmorgon och seg start. 
 
Nu har jag nyss bakat de där mjölkfria muffinsarna missinassen fastän jag också köpt kanelbullar. För att tjuvstarta kanelbullens dag. Va gör man när apt ligger dan innan liksom.
Japps turkos går himla bra ihop med chokladbrunt. 
 
Det har ju fjanten bevisat. 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vilken otur med tårtan, var det någon raritet den låg på? Fatet alltså ;)

Svar: Nja det var nog bara ett sånt där engelskt porslin med fint blått mönster av nån finare herrgårdsmiljö vid vatten
Kalla mig M

2018-10-03 @ 07:09:59
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Bea

Och jag vaskar alkohol jag 😋 Köper hem öl - och glömmer bort dessa (dricker max 2 ggr/år, så lätt glömma bort inköpen) Och då jag kommer ihåg dessa, så här datumet ibland passerat med råge. Så öppna försiktigt (pyyyys och fontän ibland) ner i vasken 😋

2018-10-04 @ 23:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0