T o r s d a g

Min bloggolust fortsätter. Ogillar fortfarande skarpt hur det blev mindre mobilanpassat i mobilen. O hur de endast säger att man ska ladda ner bloggappen. 
 
Jag kanske inte vill ladda ner nån bloggapp. Jag kanske inte vill bara. 
 
Var in på play o tittade på appen. Reklam står det. O varför måste jag stå ut med uppoppande reklam mitt i allt. För det gissar jag att det kommer va. Så som alla spelappar har. Räcker väl med all jäkla reklam som är ändå. Nej jag är bara lite anti just nu. Så låt mig få va lite anti en stund. 
 
Förkylningen slog till. Idag bet jag i det sura äpplet och stannade hemma. Surt. Att behöva straffas med karens när jag är hemma för nåt som kan smitta de jag går hem till. 
 
Systemet är lite bakvänt. Det borde va karensfritt de första typ 4 tillfällena på ett år. För att sen bli karens. Inte som nu med 10 tillfällen med karens o sen karensfritt. Någon som sitter på kontor kan ju fortfarande jobba med en förkylning. Svårare när man arbetar inom vårdyrken.
 
Idag är det iaf vila i soffan som gäller. 
Ärligt snodd från fb 😂
 
Bilden är från Igår morse när jag åkte till jobbet. Jag har lagt på ett filter så solen förstärkts lite. 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Reklam? Nä det har jag inte sett i appen, men när jag ska kommentera hos andra blir jag smått tokig på reklamen som lägger sej över hela skärmen.
Ja karensen är ju orättvis, men det är ju som det brukar vara, vi med marktjänst blir mest straffade. För övrigt tycker jag att vårdpersonal borde slippa den helt, så länge de kan uppvisa sjukdom...t.ex genom läkarkontakt.

2018-11-15 @ 16:23:26
URL: http://marrresmams.blogg.se
Postat av: Marianne

Glömde tycka om appen, det är ju inte obegränsat med plats i mobiler så man kanske inte vill ladda ner en massa appar p.g.a det...

2018-11-15 @ 16:25:20
URL: http://marrresmams.blogg.se
Postat av: Marie

Va bra att du stannade hemma. Tycker faktiskt att vård-personal behöver ha lite "andra" regler. Jag menar, när jag jobbade inom hemvården en gång så hade det tydligen varit nån form av epidemi av förkylningar hos brukarna och vips så låg jag med lunginflammation i två veckor. Det var ju inte schysst. Så även om ni är friska när ni går hem till brukarna så kan de faktiskt smitta er också.

Nä, jag är också anti-appen. Har den nedladdad dock, men bloggar endast från datorn ändå.

Krya på dig nu!

Svar: Ja det är med största sannolikhet en brukare som smittat mig
Kalla mig M

2018-11-15 @ 20:01:16
URL: http://mamafeelings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0