A day off

Ja idag är det verkligen noll på energikontot. Lite mer depp än pepp. Eller nä. Depp är fel ord. Mer off än on kanske jag ska säga. Deppig är jag inte. Bara trött o seg.
 
Masade mig upp runt tio. Efter elva stack strömmen. Prognosen sa att det inte skulle va tillbaka förrän runt tvåtiden. 
 
Det blev att röja av vedspisen som fått en hel massa jox avlastat under sommaren. För utan elektricitet funkar inte min pelletskamin och då blir det kallt.
Bjuder på den totalt osminkade sanningen. Oborstad, blek och trött.
 
Fick upp värmen i huset. O sen la jag mig i soffan o där blev jag kvar ett tag. Inte förrän nu ikväll strax innan ljuset försvann helt gick jag ut på en promenad. Fångade fullmånen där den hängde som en gigantisk ost på himlen.
 
Tyvärr fick jag inte nån bra bild på den från den platsen jag helst velat fota den ifrån. 
Men ni kan ändå kanske tänka er wow-känslan när man kommer gåendes.
 
Hostan envisas med att fortsätta terrorisera mig. Så jag hoppar träningen idag med. Kanske gör några övningar här hemma bara. Somamove såklart isåfall. 
 

Kommentarer
Postat av: Bea

Då kunde du ju inte testa om mobilladdaren även funkar på dig... inte med strömavbrott 😎
Men imorgon kanske det är mer on än off för oss båda 💕
Kram

Svar: Haha nä det var helt uteslutet 😎 ja jag hoppas på mer ork imorgon 😊
Kalla mig M

2018-11-22 @ 20:29:38
Postat av: Marianne

Vet precis hur du känner här, jag har ju haft en riktig dipp och bara velat gråta och sova.
Mysigt att elda i spisen, men det kanske kunde varit just för mysfaktorn och inte p.g.a strömavbrott...

2018-11-24 @ 17:59:09
URL: http://marrresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0