Måndag

Godmorgon världen
 
Vaknade tidigt nog för att hinna fånga lite av soluppgången. Eller ja egentligen var jag väl försent ute men det var en fin morgonhimmel iaf. 
 
Att dela säng med en nästan 4-åring har sina baksidor. Jag kan inte minnas att nån av mina nånsin sprattlade runt så som den här prinsessan gjort inatt. Så nattsömnen blev sisådär. 
 
En extra kopp kaffe får lösa det. 😊
 
Jag skulle ladda upp bilder igår o göra ett inlägg men det krånglade bara så de kommer nu istället.
 
Natten till igår delade jag säng med Victor. Också en propeller när han sover. Men här hade han vaknat o låg bara i sängen ändå.
Men ja, mitt rum har altandörrar ut till uteplatsen.
Väldiga nivåskillnader så på ena sidan skulle man kunna hoppa över räcket bara medan det på andra sidan är nån meter till marken. 
 
Dagen började mulet men vi tog oss så småningom ner till stranden iaf. 
Jättemysigt efter vägen till stranden. Men en del höjdskillnad. Inte värre än att en fyraåring knatar utan knot om den är van att gå. 
 
Stranden är vid en liten inbuktning - en lagun liksom. 
Så även om solen inte gjorde vattnet azurblått nån längre stund igår så kompenserade jag med en drink istället. En bara. Sen blev det cola o vatten för resten. Tills på kvällen när vi tog en varsin på uteplatsen medan vi njöt av kvällen som övergick mot natt. 
Vi tog en bit mat på ett ställe nere vid stranden och plötsligt fanns där bara en katt nedanför mig. Hon väntade på nerfallna matbitar. Och jodå det "råkade" nog ramla ner en bit eller två. 
 
Imorse när jag satt ensam o filurade med dagens första kopp kaffe såå fick jag besök. 
Trodde först det var katten från igår men de var inte exakt lika på fläckarna såg jag sen. 
 
Nu får vi se vad den här dagen kommer bjuda på. Solen kämpar genom diset och värmer redan riktigt gott. 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Minns min tid som småbarnsförälder, brottningsmacher var och varannan natt.

Så fint ni har det, jag har misskött mina bloggvänner en tid, men ska läsa ikapp nu de närmsta dagarna

Svar: Jag läser men kommenterar fasligt dåligt för närvarande. Känner mig lite usel på kommenterandet men får va så.
Kalla mig M

2018-05-21 @ 09:40:58
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Marie

Har ju ibland min snart 7 åring i sängen och hon rör sig lika mycket som när hon var liten. Tur att det inte händer allt för ofta! Du lär sova väldigt gott när du kommer hem sen 😉

Väldigt fina bilder. Vackra blommor dessutom. Så klarrosa!

Har du tagit dig ett dopp? Varmt i vattnet?
Njut av eran måndag!

Svar: Klart jag hat badat. Både i havet (igår) pch poolen idag. Det är bouganvilla som blommar så underbart överallt
Kalla mig M

2018-05-21 @ 13:15:50
URL: http://mamafeelings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0