L som i ...

Lång lat ledig lördag. 
 
Började dagen på ett bra sätt med frukost i solen och sen passade jag på att sola en stund med en bok som sällskap. Inte bara en bok förstås. Katter, en hund o lite höns får man ju också räkna med när man är ute hos mig. 
 
När det började bli för varmt så flyttade jag mig till hängmattan en stund.
 
Värmde rester från igår och hade tänkt äta lunchen ute men det började blåsa så illa att jag gav upp och gick in. 
 
Fick ett infall o plockade årets första rabarber och gjorde en paj.
Jag brukar koka rabarberna till kräm o sen göra en paj med mördegsbotten istället för smulpaj. Gillar inte riktigt sura rabarbertrådklumpar. 
 
Sen packade jag med mig en paj och lyxvaniljsås (med vispad grädde iblandat) och åkte till min farbror för att byta paj mot havre till hönsen. 
 
Och nu sitter jag o följer med bara till hälften i melodifestivalen

Kommentarer
Postat av: Marianne

Rabarber är inte min grej, det gnisslar på tänderna!
Vacker tupp.

2018-05-14 @ 18:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0