Lördag

Lat ledig lördag.
 
Mmmmm smaka på dom orden. 
 
Jag tog en lång lat morgon i sängen. Jag sov inte men gick inte ur sängen på ett par timmar sisådär. Så skönt o bara vara. Det är det bästa med lediga dagar. Att kunna bara vara. 
 
Sen fick det bli en resa in till stan. Jag behövde fylla på i skåp och lådor. Sonen hade lämnat en mjölkskvätt kvar som knappt räckte till en kopp kaffe. Ja inte för att jag dricker mitt kaffe med mjölk men om utifall. 
 
Ja sonen ja. Han åkte till sin far den här helgen också. Och jag antar att det är den nya ordningen framöver. Exet har ju fått sitt fiber inkopplat nu. Här har de inte fått klart med tillstånd för att gräva ens. Och jag som bor ute i ingenstans lär inte vara först prioriterad misstänker jag. 
 
Jag tog fjanten med. Han var så rastlös här hemma. Gick och pep och ville ut. Fast när han var ute så ville han in eftersom jag inte följde med ut. 
 
Eftersom jag inte hade någon tid att passa så tog jag en längre runda än jag brukar när jag går i stan. Det är ju så skönt att gå i raskt tempo tycker jag. Raskt och raskt kan ju diskuteras när man har en hanhund med på släp i snöre. Men iaf vi var ute i en timme och trekvart sisådär. 
 
Kameran hängde med och jo nån enstaka bild blev det faktiskt. Jag passerade både det gamla vattentornet som fastnade på nån bild och statyn av drakhästarna som står på det bostadsområde där jag växte upp och där vi ofta lekte att det var våra hästar som vi klättrade upp och låtsades rida på. 
Tydligen heter statyn "Hästarna" fast som barn tror jag vi kallade dem drakhästar eftersom de är lite vilda och inte som vanliga hästar. 
 
Kilroybloggen är uppdaterad med en liten bild. Också på en staty
 
Kanske att jag uppdaterar med fler bilder i ett annat inlägg. Kanske var ordet sa Bull.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0