Just another manic monday

Jag satt och pratade med en arbetskamrat i lördagskväll medan vi kollade på mellon. Och plötsligt började vi prata om träning också. Och vips hade vi bokat att gå o träna ihop som idag. Hmm jag kanske ska dubbelkolla så hon inte fått kalla fötter. Haha nä hon hade ett tio-kort som snart går ut som hon ville hinna träna upp. 
 
Vi får 1000 kronor i friskvårdsbidrag från arbetsgivaren varje år. Förr om åren hade vi fri tillgång till allaGymmix pass och badhuset men nu har de gjort såhär istället. Förvisso, då kan man få välja själv vart man vill lägga friskvårdspengen. Men fortfarande bara på ställen som faktiskt tar friskvårdskuponger. Man kan ju också välja att lägga dem på en massage om han hellre skulle vilja det. Eller jag vet inte, jag hörde det ryktas om nån som hade löst in dem mot typ schampo typ första året vi fick dem. Sant eller falskt? Ptja, jag vet inte. 
 
Så idag ska jag iväg och träna alltså. 
 
Och igår när jag satt och pratade med en annan kompis så kom frågan om att träna på torsdag. För då är det afrodans. Ja vem kan säga nej till afrodans liksom? Inte jag iallafall. Så jag antar att då drar vi igång från noll till hundra på en gång. Haha 
 
Sidan där man hämtar sina kuponger visar även historiken hur man använt sina kuponger tidigare. Och senaste gången jag löste in ett par kuponger var tre år sen. 
Sen kom lite annat emellan och jag hade inte ork att ens tänka tanken. 
 
Men nu är jag på andra sidan. Harder, better, faster, stronger. Eller nåt sånt hahaha.
Och självklart the metal version ;) för det är på det humöret jag är idag. Tyvärr har förstärkaren sagt upp sig av nån konstig anledning men jag skulle vilja dra på musik av det tyngre slaget och så högt att hela huset skallrar. För att det skulle kanalisera min energi som just nu bara fräser runt och sprätter som ett annat jäkla tomtebloss. 
 
Nåja, jag lyssnar väl på fjösvolym när det inte funkar all the way då. 
 
För några månader sen brann det hos grannen. Sen dess står den här utbrända bilen utanför det totalt utbrända garaget. Tack och lov var garaget så väl byggd att branden höll sig lokalt utan att sprida sig till resten av byggnaden. Vacker i sitt förfall. 
 
Jag och sonen gick förbi där igår när vi tog en runda runt byn. Det är alltid trevligt att få med sig sonen på en promenad. 
 
Visst är väl den här ungtuppen lite frän också. Innan han färgat ut helt i sin ståtliga fjäderdräkt så har han fullt av små hjärtan på bröstet. 
 
Planen för dagen då? Ja förutom att träna. Mja, jag får se. Jag tänkte nog ta med mig fjant till stan o gå en lång promenad först. OM jag inte hinner tröttna ur på honom innan. Jag har nämligen redan kommit på han idag med att raida soppåsen som stod lite för frestande alldeles öppet i köket. 
 
Ledig måndag. Kollade just mitt schema och inser att även om jag har rätt chill på antal dagar jag ska jobba nästa vecka så kommer jag nog vara rätt död ändå till helgen.
Tre kvällar 12-22 på raken. Yay lucky me. Den gula markeringen på tisdagen är en spärrdag där jag lagt ledigt. Jag har bokat besiktning av bilen då men jag mindes inte tiden när jag stod bredvid kollegan som skulle fixa schemat så då fick det bli tomt hela dan. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Fjäderdräkterna är rena konstverken!

Träna...åh jag vill också, men när? Jag hinner ju inte de dagliga långpromenaderna :(
Jo bil-liket är vackert där det står med snön, för några år sedan var jag på ett ställe där bilvrak stod på rad i grönskan, det var en annorlunda estetisk bild.


Svar: Ja egentligen vet jag inte hur jag hinner men jag bara ska hinna. Jag vill ju träna. Och nu har jag den här veckan lyckats få två olika att vilja träna med mig. Men jag kan gå ensam också om det är så. Det har jag gjort förr. Men lättare att komma igång med draghjälp.
Kalla mig M

2018-03-12 @ 10:47:04
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Marie

Vi hade också det där systemet förut. Men i år bytte vi till en app som heter epassi. Fixade inlogg när det kom med mejlen me nu funkar det inte ens. Måste ringa dit för att få nytt inlogg, för det går inte att bara beställa ett nytt. Suck!

Men massage skulle jag nog vilja prova på mitt bidrag i alla fall!

2018-03-12 @ 12:29:13
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: Bea

Noll till hundra är väl kul 😊 Jag älskar fart- om den kommer från att jag har tung högerfot😂😂
Men heja på dig med träningen 🤗
Imorgon parkerar jag nog bara, då jag mååååste få hjälp med nacken och ryggen nu! Massage m.m hos min kiropraktor 👍🏻

Svar: Noll till hundra med gasfoten är skitkul. Älskar också fart. Om jag får sitta bakom ratten 😊😊
Kalla mig M

2018-03-12 @ 19:31:17
Postat av: Helen

Kör hårt med träningen, själv har jag lyckats bli pådyvlad att anmäla mig till Tjejmilen - måtte snön försvinna snart så jag kan börja jogga igen

Svar: Vårruset är planen
Kalla mig M


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0