Hepp

Sovmorgon igår. Hade inte hunnit så mkt mer än till kaffet när svägerskan ringde o frågade om jag var hemma. Skyliften var uthyrd o behövde hämtas. Hon guidade de som skulle ha den hem till mig o sen blev hon o kidsen kvar på en kopp kaffe. Vi bestämde att senare mot kvällningen så skulle vi åka o bada.
 
Men innan dess hade jag en familj som ville kolla på kattungar för att välja ut en ny familjemedlem. Det var så varmt så vi bestämde att de skulle inte komma förrän mot kvällningen istället och jag o sonen tog en snabbis till V-ås för att kolla in hans lägenhet som han fått erbjudande om inför högskolestudierna.
 
Sen hem igen o ta emot familjen. De hade siktat in sig på en röd. Pappan på en svart iofs men det slutade med inte bara en utan två gråtigrerade. Men det är väntetid på dessa killar så de fick åka hem med en uppgift. Att läsa på om att äga en katt.. För de hade aldrig haft någon innan. Men det var en mycket nöjd familj som åkte efter att ha kattgosat massor och även lekt med fjanten.
 
Sen for vi och badade. Fjanten också. En bit ovanför det vanliga badet finns ett hundbadet. Några perfekta stenhällar bara och en liten vik in emellan att gå ut i vattnet på.
Sen gick vi till vanliga badet men fjanten fick ligga i bilen som stod i skuggan med nervevade rutor. Normalt sett lämnar jag inte hunden i bilen varma sommardagar men det var verkligen i skuggan och bilen var väl nerkyld med ac:n när vi parkerade den o med solen på väg ner så fanns ingen risk för att skuggan skulle försvinna. 
Nu blev det verkligen att jag också fick bada. Sonen dock som hoppar från tornet på bilderna.
Brorsan kastar sin ena son o jag lyckades fånga dem in action ganska bra iaf. 
 
Sen råkade vi bjuda in oss på kaffe hos en kompis. Så sonen fick hänga med kusinerna och ungarna hos kompisen några timmar till. Till kusinernas stora lycka.
 
Hem kom vi inte förrän midnatt. O jag hade lite svårt att komma till ro med en hel massa kaffe i kroppen och jag har sovit sisådär. Vaknade tidigt o ptja, jag skriver inlägget nu liksom 06:39 i skrivande stund. 
 
Planen för dagen är ett besök hos min moster i deras sommarstuga. Jag råkade visst bjuda in mig själv häromdagen på Instagram. Haha men hon hakade snabbt på och igår kom ett sms om jag ville komma över idag så skulle jag även få träffa min kusin. 
 
Sparka igång dagen då kanske när jag ändå känner mig pigg. Och hungrig. Kaffe? Jamen visst startar vi med lite kaffe nu snart då.
 
Gomorron 😊

Kommentarer
Postat av: Stina

Hur ska Fjant klara sig utan Johan?

Svar: Han får ha husdjur så fjant får Flytta med helt enkelt. Haha nä då blir nog Johan vräkt misstänker jag för fjanten är ju lite pipig (vrålapa more like it) ibland när han känner sig ensam och övergiven. 😂
Kalla mig M

2018-07-18 @ 09:17:59
Postat av: Marianne

Skönt för Fjanten att svalka sej med vattenplask...och för er också förstås.
Nu börjar det dra ihop sej till trippen mot norr, hur har du det i helgen?
Om jag skulle komma iväg på lördag em, har du en soffa över för mej då? Tänkte isåfall dels upp körningen på två dagar så jag kunde hälsa på hos dej också ;)

Svar: Jodå en soffa har jag. Men nu vet jag inte 100 hur jag blir hemma just den kvällen. Inget säkert sagt men fanns planer att jag var bortbjuden. Inget som jag hört nåt mer om sen det nämndes så kan ju ha ändrats. Utifall jag inte har de planerna kvar så absolut då är min soffa tillgänglig.
Kalla mig M

2018-07-18 @ 23:07:55
Postat av: Marianne

Ja det är ju lördag 😉
Det skulle vara kul om vi kunde ses i år, men vi får avvakta så länge då tills du vet

Svar: Mja det var nog inte så mkt för att det var just en lördag som att det var då det isåfall skulle passa.
Kalla mig M

2018-07-19 @ 22:52:09
Postat av: Marianne

Du kan Maila så får du mitt nummer

Svar: you've got mail ;)
Kalla mig M

2018-07-20 @ 18:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0