Tisdag

Dag läggs till dag. Den tredje i ordningen om man räknar ankomstdagen. Och det är klart den räknas när vi var här vid 15-tiden.
 
Jag gick ut tidigt i morse med och mötte gryningen vid stranden. 
Idag hittade jag den riktiga sandstranden med vågbrytare så man faktiskt kan bada utan att riskera att svepas ut till havs. 
 
Men istället så behagade solen narra oss på em o hålla sig bakom gråa moln. Och jag fick färg nog igår så axlarna var nog glada för vilan helt ärligt. Men benen fick en dos sol på fm iaf.
 
Mitt på dan gick vi iväg o tog fika. Servitrisen mindes oss sen i söndags och vad vi hade beställt då. Imponerande må jag säga. 
 
Chokladkakan var lika god idag som i söndags.
 
På kvällningen efter att ha setat på balkongen o läst nästan hela dan så tog jag en promenad till stranden och viskade godnatt till solen som den sakta sänkte sig i havet.
 
Sen gick vi och letade upp kvällens restaurang. 
 
För att vara en man som dricker cola till sitt vita vin så är farsan en förbaskat kräsen man när det kommer till matställen. Jag vet inte hur många vi passerade innan ett passerade nålsögat.
 
Snacka om att sila mygg o svälja kameler. Eller nåt sånt.
 
Han valde grillad lax o beklagade sig sen över mängden ben. Jag valde grillad tonfisk med canarisk potatis. 
Jag försökte va smart o valde en halvliter vin istället för en hel flaska.
 
Ja då skulle farsan såklart fråga vad det var som de bjöd på när notan skulle betalas. Och vi fick påfyllning på de glasen. Små glas men stark dryck så jag blev lullig ändå. Honungsrom för den som undrar.
Första glaset nästan urdrucket när jag kom på att fota. 
 
Nu har jag setat en stund på balkongen o ätit efterrätt o sköljt ner den med cola.
Chokladpudding med dulche leche. Såå gott. Jag är kär och undrar om det finns att köpa hemma i Sverige eller om jag måste bunkra med mig ett lager. Hahaha
 
Ja just ja. Idag shoppade jag ett par nya sommarbyxor. Troligtvis nya favoriterna. Visst var de fina?
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag höll på att skratta när jag läste att farsan undrade vad de bjöd på när det notan kom in. Så du blev lullig iallafall.. 😂 Men jag hävde skrattet, skulle sett konstigt att skratta bara ut i intet på jobbet..
Kraam systeryster💕

2018-02-07 @ 09:30:54
Postat av: Marie

Men alltså.. Jag är så avis på dig! Så vackra bilder i ögonblicket liksom.

Och byxorna så galet snygga och sköna ut. Lyx!

2018-02-07 @ 15:32:30
URL: http://mamafeelings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0