Lördag

Behöver jag ens berätta hur jag startade min morgon?
 
Med en promenad förstås.
 
Till havet. Till sandstranden.
Jag gjorde ett litet arrangemang o fotade. Sekunderna senare kom en våg o svepte allt med sig igen. Havet skonar ingen eller inget. 
Men en stund satt jag där och bara njöt.
 
Efter frukosten gick jag tillbaka för att sola och bada. Tyvärr han solen gå i moln för ett par timmar men jag låg o läste istället. Sen badade jag en stund innan jag vände hemåt igen. 
 
På kvällen tog jag mitt farväl av solen. Men innan dess hann jag leka lite. Med stenar,  färg och form.
Ser du vad det är? Om inte kommer facit längre ner. Fotat ur rätt vinkel.
 
Jag fann en fossil. Fångad i tid och rum av den en gång framvällande lavan. Häftigt att tänka sig. Att jag går över nåt som en gång var hetare än hett och från jordens innandöme. Svindlande.
 
Det var lite vemodigt att tänka på. Att det var sista kvällen på ön.
 
Kvällens mat intogs på en kinakrog. Gott var det och mätt blev jag. 
 
Men tillbaka till min lilla kluring. Såg du vad det var?
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Men åh vilka vackra bilder..
Lite häftigt att menyn var på svenska dock!

Hoppas du har njutit och kopplat bort allt som bara går att koppla bort. Kommit hem stark och utvilad 💕
Kram!

Svar: Haha du har ju menyerna på de vanligast förekommande språken överallt där nere. Många turister som inte kan så mkt annat än sitt eget språk o ändå förväntar sig förstå. O det var första sållningsskedet för farsan. 😂
Kalla mig M

2018-02-12 @ 10:18:12
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: Marianne

Åh så vackert...
När man tänker så, känner man sej liten i universum....det blir en magisk känsla...




Svar: Ja det var så det kändes.
Kalla mig M

2018-02-12 @ 10:55:17
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0