Lördag

Det blev tyst igen. 
 
Vad ska jag skylla på? Jobb.
 
Ondagen var ju en kortdag men jag hade glömt att vi skulle ha HLR (hjärt- lungräddning) och SBA (systematiskt brandskyddsarbete).så det bler rätt tungt för hjärnan ändå. 
 
Torsdag och fredag var kvällsjobb. Nya brukare så rundan är inte helt inkörd än. Ja förresten nu får det inte heta brukare längre. Det var några äldre i en lokal PRO-grupp som kopplade ordet till missbrukare. Men det finns ju så många andra brukare. Jordbrukare till exempel. Men iaf, de gjorde en anmälan att de kände sig kränkta. Så nu har det beslutats att det ska heta mottagare istället. Hmmm ja vad säger man. 
 
Så jag slutade 22 igår. I morse började jag 7. 
 
Dagen började med lätt kaos. En sjukanmälan. Då var det redan ett antal vikarier inne. Vilket betydde att vikarielistan gapade tom. Så någon (o)lycklig stackare fick inbeordras. Planer som grusades men hey, det händer oss alla ibland. 
 
Dagen fortsatte med lite lätt kaos. Ända in i kaklet faktiskt. Jag hoppas att kvällen blev bra för de som jobbar ikväll. 
 
Nu sitter jag o kollar mellon. Jag röstar inget såhär i delfinalerna. Är det nån låt jag verkligen faller för i finalen så röstar jag då. Om jag nu kan se den. Jag har imte kollat schemat. Jag kanske jobbar. 
 
I morrn är det jobb från 7 igen. 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Mottagare? Jaha...varför inte kunder? Det är ju det de är, de köper en tjänst....mottagare, nä det låter konstigt...men det ska ju gnällas på det mesta.
Jag har inte kollat mellon föruton första deltävlingen

2018-02-26 @ 07:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0