Fredag

Fredag och snart har en hel vecka gått. 
 
Jag mötte dagen på en annan strand åt andra hållet. Inte alls lika vackert. Inte alls lika mysig promenad dit. Men då har jag provat iaf så då vet jag.
Men morgonbilden blev lite läcker iaf med vågbrytaren i rak linje ut i havet.
 
Jag satt på en avsats och inväntade ljuset när jag fick se en man som kastade sina kläder och tog ett snabbdopp. Jag satt för långt ifrån för att se något annat än att först åkte tröjan och sen shortsen. De kastades i en vid båge upp mot land. Jag tänkte i mitt stilla sinne att hoppas han kastade bra nog så inte vågorna tar shortsen med sig ut o han får gå med rumpan bar hemåt sen. Haha
 
Jag tror han slapp den sortens walk of shame iaf. Men det blev ett snabbdopp o sen åkte kläderna på fort nog igen. 
 
Jag struntade i poolhänget idag o drog raka spåret till stranden och tur var väl det för solen gömde sig bakom tunga gråa moln hela dagen sen. 
Jag tror att om solen visar sig imorrn så gör jag samma sak då. 
Det är ju typ sista chansen att hinna doppa sig i havet. Och säga vad man vill men havet är beroendeframkallande. 
Jag måste berätta. När jag såg det här lilla trädet som är en hibiskus (därför jag tittade så ingående på det) och tänkte fota det så lyckades jag klanta mig o gå rakt in i en skylt. Haha ja det är sant. På värsta clownmanér. Badonk ba. Tur nog så tog det i axeln bara o inte skallen. Hahaha jag skäms, men så var det. Och minst en gubbe såg det hända också. 
 
En annan sak att nämna är hotellkatten som verkar heta Max. Han satt under vårat bord o kelade med min fot en bra stund i morse. 
Efter badet satt jag en stund på balkongen och åt lite gotta och läste ut min tredje bok på den här resan. Håhåjaja, i den här takten har jag inget kvar o läsa på hemresan.
Sen gick vi o tog kaffe o kaka. Jag åt chokladkakan från himmelriket och farsan tog en tårtbit. Servitrisen är helt otrolig med minnet. Tummen upp på det. Stället heter Oh La L'a  för den som har vägarna förbi.
 
Jag vilade en stund när solen ändå höll sig frånvarande. Lagom tills det var dags att kolla in solnedgången så klarnade det upp. 
 
Efter det var det dags att leta upp kvällens matställe.
 
Alltså, säga vad man vill men all-inclusive gör saker sååå mkt mindre komplicerade. Man slipper leta matställen som passerar nålsögat som släpper kameler men utestänger mygg.
 
Ikväll blev det sjötunga Walewska igen. På ett annat ställe. Där fick farsan sin planka. 
Ikväll var vinet tillbaka. Men det var gott. Förbaskat gott. Och dyrt. Det gick på nästan €58 alltsomallt. Så jag vet inte jag. 
 
Det är tur att jag slipper betala.
 
En sak som verkar va standard här är sista lilla drycken "on the house". 
 
Ikväll var det nåt bubblande.  
Hmmm, min tanke går ju genast till de här som kanske inte kan och/eller ska dricka. De där som egentligen inte fixar sprit men ändå inte kan saka ett gratis shotsglas när det väl bjuds. De där som får blodad tand och glömmer sin nästan nykterhet. 
 
Snart dags för sängen. Jag är trött. Men ändå vet jag att jag kommer vakna vid ett/två o tycka att jag sovit jättelääänge. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0