Dag 2

Så har en dag gått igen. Den andra dagen av min solsemester med farsan.

Det blev tidig kväller igår. Vaknade ett antal gånger under natten av att farsan snarkade, var uppe o rantade på toa eller drack vätska (vill inte veta vad). När klockan var morgon fast fortfarande mörkt så gav jag upp. Jag bestämde mig för att ta en promenad med kameran. Så jag mötte den nya dagen när ljuset återkom till ön.

Havet var mitt mål men jag gick en omväg dit och hittade en annan del av stranden. Med sand istället för smågrus. Inte så svart som i Puerto de la Cruz men stenarna var lika svarta. Som synden.
Det var jag, ett gäng sömndruckna arbetare, några gamla (ja de sprang som om de sprang ifrån döden) joggare och typ en (1) överförfriskad herre.

Klapperstensstrand. Åååhh <3 ljudet när vattnet från vågorna gick tillbaka ut i havet igen och rasslande lyfte varje kullrad sten. Jag satte mig att balansera ett stentorn.
En blomma som jag knyckt utanför en hotellentré fick fullända bilden. Minnet säger mig att det är en dipladenia. Men jag tänker inte garantera det till 100 %.
Sen tillbaka till hotellet för frukost. Farsan var inte impad. Men han är aldrig impad av sånt som normala människor finner imponerande. Det är som att han bara måååste få dissa saker ibland. I mina ögon var det en helt okej frukostbuffé. Jag menar, jag har ätit sämre. Förvisso bättre också men hey. Det fanns massor att välja på och smöret var inte inköpt på lidl som de där smörförpackningarna de hade på hotellet i London. Haha ja jösses.

Sen tog jag en stund vid poolen och genom led några stunder av kyla när solen tillfälligt gömdes bakom gråa tunga moln men en tunn tröja och en god bok avhjälpte de stunderna.

Sen en promenad med farsan. Håhåjaja. Han går bra sakta. Men knäna säger stopp.

Sen mer solande på balkongen innan jag tog ett dopp i poolen som faktiskt är tempererad. Och en skön lååång dusch på det. Och lite mer balkonghäng med näsan i boken.

Nu på kvällen har vi varit iväg och käkat. Delade på en flaska rött. Konstigt nog kunde han tänka sig rött vin. Men såklart den obligatoriska colan också.

Så pinsamt men men ...

Så nu är jag alldeles för lullig ikväll igen. Men jag tröstar mig med att jag sällan festar annars och nu är det semester.

Även ikväll bjöd huset på en fri liten likör (eller vad det nu var). Vi åt inte på samma ställe så det här var nog nån annan sort. Inte lika mkt fluortantsvarning. Haha.