Måndag

Jodå dagen blev helt okej fast jag började en halvtimme tidigare än vanligt. 
 
Jag hade en runda jag inte så ofta har. Och det är nog tur det. För jag skulle rulla fram rätt snart.
 
På ett ställe fick jag kaffe på första besöket. Och självklart var det "obligatoriskt" kaffebröd till. Hrmm nåja, det är väl jag som har sviktande karaktär kanske. Haha
 
När jag var där i lördags så fick jag smaka rådjursfilé och därför skojade jag till det när jag berättade att jag skulle återkomma till lunch och frågade vad det skulle bjudas på idag. O ja det tog personen på allvar och jorå mkt riktigt stod det framdukat en tallrik åt mig med när jag kom på lunchbesöket. Fast jag hade betonat ett antal gånger att jag bara skojade o att jag hade lunchrast före o skulle ha ätit redan. Men jag satte mig väl o tog lite o räknade det som en pedagogisk måltid för det är helt klart trevligare att äta med sällskap. Det förstår ju jag med. O ja sen bjöds jag på kaffe o en gobit till. Hrmm jag visste ju att jag skulle träna ikväll iaf. 
 
Jag slutade tidigt för att vara nu sen jag avslutade min sjukskrivning. 14.00 och typiskt nog började det regna strax efter.
 
Jag åkte till stan o tränade på kvällen. Ett dubbelpass med först en timmes zumba och sen en timmes core. Så skönt corepass med massa fokus på rumpa och mage. 
 
Sen ett snabbt besök på ica innan jag åkte hem. 
Min dag i några snabba bilder. Morgonhimlen kändes lite dramatisk så jag tog en snabb bild innan jag fortsatte mot jobbet.
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Dessa små fikapauser är en av de saker jag saknar allra mest från min tid i Hemtjänsten, så många underbara stunder jag haft tillsammans med kunderna genom åren //Helen

Svar: Ja tyvärr med dagens teknologi är det svårt att hinna med att fika. Det loggas ju all tid o läggs enligt schablontid vad det ska ta i tid per besök. Men jag försöker ta mig tiden ändå.
Kalla mig M

2018-04-23 @ 23:01:07
URL: http://franminvraavvarlden.se
Postat av: Marianne

Det är väl också ett behov att få fika och prata om allt och inget, det kan vara som medicin ibland.
Men vilken trevlig runda du hade ;)

2018-04-25 @ 00:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0