Man ska aldrig

Igår när jag jobbade så sa jag på ett ställe att jag skulle va ledig i helgen. Om det förstås inte körde ihop sig o jag blev inringd. Mannen på det stället sa att då fick jag väl ge tusan i o svara bara. Mmm om inte chefen ringer under jobbtid svarade jag. Då är det svårt att ignorera när jobbtelefonen ringer eftersom den har man alltid med sig o loggar alla besöken. 
 
Ja vad hände idag då?
 
Chefen ringde. På jobbtelefonen. Och frågade om jag kunde ta en kväll imorgon o istället få va ledig på tisdag. 
 
Man
Ska
Aldrig
Säga ett scenario för då kommer det att hända.
 
Hmmm om jag vänder på det o säger till nån ett scenario på nåt jag hellre skulle vilja hända ... tål att tänkas på. 
 
O det fina vädret försvann sin kos. Lagom tills jag slutade jobbet. Hade så fint väder o cyklade runt på jobbet. Nu blåser det snåla vindar o solen gömde sig bakom molnen.
 
O jag som hade planerat att ligga i hängmattan nu på kvällningen o bara njuta. Pffff, det kunde jag se mig i stjärnorna efter.
Igår kom den upp för den här säsongen - hängmattan. O boken jag läser just nu. Bara en fjärdedel kvar. Nu börjar det bli riktigt spännande.
 
Sonen tog nog cykeln till bussen i morse. O så "glömde" han att han skulle till pappa efter skolan. Så jag kan inte ta en cykeltur med hunden heller. Om jag inte går 2 km o hämtar den. 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Åhhhh när man ser fram emot en ledig helg och det spricker...surt!
Om du går två km och hämtar cykeln får chokladpralinen både prommis och cykeltur ;)

2018-04-22 @ 09:44:18
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Marianne

Åhhhh när man ser fram emot en ledig helg och det spricker...surt!
Om du går två km och hämtar cykeln får chokladpralinen både prommis och cykeltur ;)

2018-04-22 @ 09:44:19
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0