Jobbhelg pågår

Jag jobbade kväll igår. 
 
Hade planerat för sovmorgon men ödet ville annorlunda helt klart.
 
Sonen väckte mig och tiggde skjuts till bussen. Ja okejdå. Sen hem o sova lite till tänkte jag. Men då ringde han och sa att han hade glömt plånboken hemma. Han kom ju iväg med den lokala bussen för kommunen har infört gratis buss men sen skulle han ju vidare med tåget mot V-ås och då var det lite tji. Jag kommer sa jag och pallrade mig ur sängen igen. 
 
Passade på att handla när jag ändå var i stan sen. Innan jag sen åkte hem och tog en välbehövlig förmiddagsslummer. 
 
Det var nå konstigt tryck i luften för jag hade sån huvudvärk och det kändes motigt att börja jobba. Efter regnet som kom senare på kvällen så lättade trycket och allt kändes lite lättare.
 
Idag började jag 7. Yay så kul att masa sig upp efter jobbkväll men det får väl gå. Jag hade förvisso inte lagt mitt schema så själv. Men tvättstugeschema betyder bara att man lägger sitt önskeschema och sen får man snällt flytta på sig så det passar verksamheten om det är på det viset. I morrn har jag en delad tur. 
 
På tre dagar har jag tre olika rundor. Man kan ju undra var kontinuiteten ligger i det när de nu pratar så mkt om att våra mottagare av hemtjänst ska träffa så få personer som möjligt under en 14-dagars period. Månne det bara är viktigt med kontinuiteten under mätveckorna? 
 
Iaf så tänker jag stanna kvar på jobbet imorrn under min långrast. Vägrar slösa en timme av mitt liv med att sitta i en bil och åka fram och tillbaka. Helt i onödan.
 
Sonen får pallra sig hemåt och rasta hunden. Han är hos sin far under helgerna numera eftersom fadern har fått fiber installerat och här hemma är det inte ens klappat och klart för att börja gräva. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Det gör mig så ledsen när jag tänker på det här med kontinuiteten, vikten av att inte ha för många olika personer hemma hos kunderna eller vad man nu väljer att kalla de som behöver Hemtjänst. Jag minns en farbror som hade hjälp 5ggr/dag, han antecknade varje namn som besökte honom och det hann bli många olika personer under en vecka... :-( Det är tur för Hemtjänsten och vården i stort att det finns eldsjälar som orkar kämpa på, eloge och omtanke till dig *kram*

Svar: Ja det är många som för anteckningar över hur många som varit till dem under årens lopp. När nya vikarier får ett nummer på över hundra så förstår man hur illa det är.
Kalla mig M

2018-04-29 @ 18:36:34
URL: http://www.franminvraavvarlden.blogspot.se
Postat av: Anki

Därför vi ville införa Skönsmomodellen, skulle minska ner antalet som gick hos mottagarna, men det tyckte inte de styrande i kommunen. De ville köra Sala modellen, så då är det väl att de får många olika personal som går hos dem. Förrutom när det är mätning, för då är de snabba att ändra.. 🙄

2018-04-30 @ 07:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0