Är det vår nu?

Eftersom jag gick i så raskt tempo igår tänkte jag att det kanske var dags för nästa steg - tempohöjning.
 
Nu bor ju jag på landet. Med grusvägar. Mjuka såna. Som gör det sjukt jobbigt att löpa på under tjällossningen. 
 
Alltså värmde jag upp på grusvägen med promenad. Provade att springa en bit men fick återgå till att gå tills jag kom till ett isigare o därmed hårdare parti där det gick bra att springa utan att dö på kuppen. 2 km hälften sugig grusväg och hälften asfalt. Jag är nöjd för att vara första gången på jag minns inte när. 
 
Kelpien är ju en klippa när det kommer till sällskap som löpkamrat. Måste bara införskaffa ett löparbälte att fästa honom i så jag kan ha händerna fria. Idag virade jag kopplet runt midjan med inte optimalt i längden.
 
 
Avslutade då också med att gå sista nästan 2 kilometrarna hem. För det var för mjukt. Jo jag körde endomondo då också så vet att sträckan stämmer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0