Trött

Jobbhelg pågår. Jag jobbade kväll igår. Fick ingen sömn inatt. Vred o vände mig i sängen innan JB slutligen kom på att han glömt mig på sin runda o strödde sömngrus i ögonen. 
 
Jag var lite som en zombie på jobbet stundtals. Men det är ju kul iaf att först bli uppmärksammad för min frisyr. Jag gjorde en inbakad fläta på ena sidan av skallen för att få undan håret i ansiktet som gärna faller ner ur alla uppsättningar med tofs. Har man långt hår ska man hålla det uppsatt när man arbetar inom vården. Säger sig självt nästan. Som nummer två var det en man som utbrast överlycklig när han såg mig att han längtat sååå efter mig.
 
Nu kan man ju tänka o tro vad man vill men det var inget värre än att jag är hörselombud o därmed har hörapparatsfixande på min lott och nu var slangen stel och torr men han varken ser att plocka med det själv eller att hans fingrar samarbetar för sånt pill. 
 
När jag kom hem kollapsade jag i soffan. Dödstrött. Fortfarande dödstrött trots att jag ätit mat och druckit kaffe. Det blir inte så många knop alls idag. 
 
Jag ska iaf leta fram dotras gamla ridväst o se om den går att använda mer. En jobbarkompis dotter har börjat kajka runt på ett par isisar o det skadar inte med lite mer skydd kanske. Möjligen har jag ett par stövlar nånstans också åt henne. Mja, mja, jag ska kolla iaf. 
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Härligt att få sånt välkomnande :) klart det inte bara berodde på att du skulle pilla med hörapparaten...du har nog många fler kvalitéer än sånt ;)

Inbakad fläta...zombie. ..nä det får jag inte ihop..haha

Svar: Haha jorå jag var vaken nog på morgonen för att lyckas pilla ihop flätan. Inbakad där jag ser händerna (i spegeln) går bättre än där jag försöker fläta en bakom huvudet. Då måste jag va alert om det ska funka.
Kalla mig M

2017-09-12 @ 20:25:39
URL: http://marresmams.blogg.se/
Postat av: marianne

Va??? I spegeln blir det ju bakvänt!!! Min hårkvalitet är inte gjord för några uppsättningar, så jag gardinen rutin alls och alla mina flätor blir ojämna.

Svar: När jag flätar på sidan så gör jag som om jag flätade manen på en häst. Bakar bara in från framkant o då ser jag hur jag håller testarna.
Kalla mig M

2017-09-12 @ 21:31:22
URL: http://marresmams.blogg.se/
Postat av: marianne

Men jäkla stavningsprogram...Så gardinen??? Haha...nä jag har ingen....

2017-09-12 @ 21:32:15
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0