Jorden anropar JB

 
Alltså helt SERIÖST. Vart lämnar jag in mitt klagomål på uteblivet kvällsbesök? Den där JB har verkligen slarvat på sistone. Jag sov inte många timmar inatt inte. Trött men ändå *ping* klarvaken liksom. Jag låg och vred och vände på mig. Jag muttrade över den där som tydligen inte kan låta bli att drömma om mig på nätterna och som därmed orsakar att jag ligger sömnlös eftersom att jag är vaken i dennes dröm. Bah, jag då som ska upp o jobba liksom.
 
Därav lite zombievarning på mig idag på jobbet. Men jag tog mig runt hela arbetspasset utan några större missöden. Tror jag iaf. Så snart jag landat här hemma så blev det en lång powernap i soffan. Jag tror att jag var utslagen i 3 timmar. Sonen väckte mig när han kom hem från skolan men det tog nog ytterligare en timme innan jag var människa igen. 
 
Men jag tror att jag kanske kan få lite mer sömn inatt faktiskt. 
 
Jag tog med lite ägg till jobbet i morse. Swish svosh så hade första 18-packet gått. En ny vikarie blev så glad när han såg att jag hade ägg att sälja. Tydligen är de nya i området och de hade undrat var de skulle kunna köpa ägg från glada frigående hönor. Ta-daaa liksom. Sen mot slutet av mitt arbetspass hade jag ytterligare en swish-notifikation. Chefen hade köpt det andra 18-packet. Jag blev så full i skratt för jag frågade henne igår om hon hade ätit upp äggen hon köpte för 2 veckor sen men hon hade haft ägg kvar sen innan som hon behövt göra slut på först så de var orörda. När jag ifrågasatte äggköpet idag så sa hon att de hade ätit ägg på macka igår så då försvann 6 stycken så hon behövde visst flera. 
 
Sen kom diskussionen upp om huruvida ägg från höns som gått med tupp faktiskt kan visa sig innehålla kycklingar när man kokat dem och skalar. Jag vet inte vad som är svårt att fatta med att inget växer i ett ägg förrän det hamnar i rätt miljö för det. Och att det tar 21 dagar av rätt värme. En av de som köpte ägg för 2 veckor sen hade inte riktigt vågat använda äggen. Haha ja som om jag skulle sälja ägg som jag inte säkert visste inte var ruvade. Senast idag tog jag undan 4 ägg som legat under ruvhönan bara under dagen. De äggen kommer inte att säljas till någon utan användas i mitt egna kök. 
 
Nä nu ska jag se om jag får nån date med JB inatt. 
 
Ny jobbdag imorgon och sen efter är det läkarbesök inbokat. Brrr ångest bara jag tänker på det men men. 
 
 

Kommentarer
Postat av: norrbotten emma

ha en underbar fredag

kramis

2017-09-15 @ 06:54:09
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0