Fredagskväll

Näst sista arbetspasset för den här veckan avklarades idag. Renbäddning på ett ställe. Blev tokkär i örngottet som jag monterade på en av kuddarna.
Ena sidan
Och den andra
 
7 sorters blommor ...
 
När man jobbar som jag med att gå hem till människor i deras hem så vet man aldrig vad som väntar innanför den där dörren.
 
Och man vet ju aldrig när det är dags att gå ner för någon brant mörk källartrapp. 
Brrrr, jag är inget fan av mörka källartrappor. Där nere brukar det sen finnas ett antal stängda dörrar och bakom en av dessa dörrar är målet till varför du behövde gå ner för den mörka källartrappen till att börja med.
 
Man får vara glad att det finns lampknappar att trycka på. Oftast funkar lampan nånstans i källaren också. 
Ibland är det tvättstugan som är målet för källarvandringen. Ibland är det pannrummet. Eller en frysbox gömd i ett skumt hörn inne i ett rum som är innanför ett rum bakom dörr nummer tre. 
 
Det enda man kan vara säker på är att det blir aldrig tråkigt att jobba i hemtjänsten. Haha
 
Läkarbesöket efter jobbet gick bra iaf. Men som alltid så när man träffar en schysst läkare som vet vad hen pysslar med så är det för bra för att vara sant. Japps, den här läkaren gjorde sitt sista pass på vårdcentralen. Typiskt.
 
Nåja, ledig lördag sen jobb igen på söndag. Då fick jag ledigt tre dagar på raken sen. 
 
Soffhäng med med de här två. Båda ska vara precis bredvid eller helst PÅ mig. Dålig bild tagen med snapchat.
Katter är såna livsjutare. Man borde ta efter dem lite oftare och passa på att njuta lite mer här i livet.

Kommentarer
Postat av: marianne cargus

Åhhhh vilket vackert örngott!
Sen jag bröt foten gillar jag varken källartrappor eller andra trappor

2017-09-18 @ 14:52:17
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0