Tisdag

Alltså hur ont kan man ha på en skala?
 
Haha, ja jag vet att det är självförvållat så jag har ingen rätt att beklaga mig men varför måste sånt som är så roligt göra så förbaskat ont efteråt. Det beror ju självklart på att jag inte har ridit på så länge. 
 
Nåväl nog om detta.
 
Jag la ut en annons på några överskottstuppar idag. Men världen kryllar av överskottstuppar så jag tror inte så mkt på att jag får iväg dem till egna hönor faktiskt.
 
Det var en riktig tröttdag igår och det är inte så mkt mer fart på mig idag helt ärligt. 
Det är lika så bra att ni vänjer er vid lite kycklingbilder för jag lär ju ha material att fota ett tag framöver. 
 
11 kycklingar under den här hönan. 
12 ägg i nästa beräknade kläck
8 ägg i kläcket efter det
och i sista kläcket är det 12 ägg men jag såg bara spindel i 5 men ger det några dagar till innan jag gör en första rensning. Så nånstans runt 35-40 kycklingar om några veckor. Om de nu får leva allihopa. Jag har haft lite otur på den fronten. Men det beror på hönan också hur bra hon tar hand om sina små.

Kommentarer
Postat av: Madeliene

Men gud vad söööööta! <33

Svar: Hehe visst är de. Du får hålla lite koll i bloggen så kan jag lova att det kommer fler bilder på fler kycklingar framöver
Kalla mig M

2017-10-03 @ 13:37:30
URL: http://madelienelothman.blogg.se
Postat av: Madeliene

Svar: ÅH det gör jag gärna! Så grymt söta

2017-10-03 @ 14:49:15
URL: http://madelienelothman.blogg.se
Postat av: Marie

Men åh va söta!
Jag ser gärna bilder på massa små lurviga så kycklingar. :)

Svar: Tro mig det blir nog lite bombande ett tag 😉
Kalla mig M

2017-10-04 @ 14:07:28
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: marianne

Men jisses..så många kycklingar...hur sjutton ska du hinna räkna in de? De är ju inte stilla en sekund...haha
I dag räknade både jag och Maria tre gånger var och när vi båda två fått de till 12 var vi klara....

Svar: Ja du, det går ju an nu. Men nästa vecka kläcks 12 till och sen kläcks 8 till veckan efter det och sen lös jag de gröna äggen jag har under sista värphönan och där såg det ut att vara 9 kycklingar på G. 1 var klarägg och så var det två blodringar. Jag återkommer i räknafrågan om ett par veckor med andra ord.
Kalla mig M

2017-10-05 @ 18:30:14
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: marianne cargus

Haha...ja du får tänka ut nåt sätt för det märks väl inte i första taget im en eller ett par försvinner:p

Svar: En var borta när jag kollade. Då har jag haft ett bildäck som hinkhållare för hästarna o tyvärr hade en kommit in i däcket men kom såklart inte ur det sen utan fastnade ju på insidan hela tiden. Jag hann inte upptäcka det i tid så 10 kvar nurå. Trist att jag gjorde en sån tabbe.
Kalla mig M

2017-10-06 @ 21:06:32
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0