Ny vecka - nya tag

Asså ...
Fy f-n va jag e bra.
 
Dörren mellan hallen och köket har varit knepig och svår att stänga. Helt plötsligt hängde den snett liksom. Ja jo, den råkade haka av sig vid ett tillfälle från gångjärnet men det var ju lätt fixat. Trodde jag. Tills att det började bli läge för att stänga dörren pga kylan. 
 
Men idag tog jag tag i och felsökte varför den hängde snett o vägrade låta sig stängas utan smärre våldsverkan varje gång. 
 
Dels hade den delen av gångjärnet som ska skjutas in i den andra delen hamnat på insidan om beslaget istället för i avsedd skåra. Dels hade nån skruv kanske skruvat ut sig lite.
 
Men jag fick ordning på det. Alldeles själv. Inte ens en biträdande dörrhållare behövde jag.
 
Kvinnor kan. JAG kan.
 
SJÄLV
 
Jag växte en decimeter tror jag. 
 
Det hade varit så enkelt o bara be exet titta på dörren. Men näe. 
 
Säger som jag alltid sagt. Va ska jag med en karl till när jag gör allt tungt, trixigt, jobbigt själv?
 
Jo, det är sant, det är skönt att ha nån att hålla i när det blåser. Nån att krama när det är kallt. 
 
Men krasst sett så har jag fått kämpa massor på egen hand fastän jag borde fått känna stödet från en till. Jag var den som alltid var skyddet, stödet, styrkan. Jag insåg det bara inte. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva Trillian

*high-five*

Svar: *high five*
Kalla mig M

2017-10-23 @ 19:02:12
URL: http://provtyckningar.blogspot.se/
Postat av: Bea

Klart vi tjejer kan åxå!
Många gånger jag gjort saker själv, då folk började himla med ögonen när jag bad om hjälp efter min bilolycka... Då var man plötsligt jobbig 😥 Men så upptäckte jag: jag är en fena på att byta däck, bygga sovalkov, tapetsera, måla... 🤗❤️
Heja dig! Å heja mig 👍🏻

2017-10-23 @ 19:31:50
Postat av: Marie

Heja dig! Klart du ska växa.. Massor!
Du är en sån stark individ! Grymt jobbat!

Svar: Jag kommer ju från starka kvinnor i rakt nedstigande led på både mors och fars sida. Mormor kämpade med en nervsvag man (morfar) och farmors mor blev änka när farmor var 4 år och levde sen utan ny partner resten av sitt liv. Så jag antar att jag har det i blodet.
Kalla mig M

2017-10-24 @ 08:38:47
URL: http://mamafeelings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0