Måndag

Fy för den lede vilken jobbhelg.
 
Schemat sa: 17-22 lördag och söndag.
 
Verkligheten blev nånting helt annat. 17-23.30 lördag och 17-23 söndag. 
 
Jag tänker inte gå in på vad som föranledde att det blev så, ibland bara blir det så när man jobbar med människor. 
 
Igår var jag barnvakt ett par timmar mitt på dan åt brorsan och hans fru. De skulle kolla på hus men två av illbattingarna var sjuka med feber så den först tilltänkta barnvakten kunde inte passa dem då det finns en nyfödd i det huset. 
 
Idag ramlade sonen in och ville åka till stan. Han är ledig på schemat varje måndag då den enda lektionen han hade från början är flyttad till torsdagar. Han sitter ju o pendlar 3 timmar varje skoldag så det kändes väl högst onödigt att ha två sådana dagar på schemat varje vecka. Nu har han fått 4 dagar med lite mer stoff varje dag istället. 
 
Iaf så åkte vill till stan och lunchade på kinarestaurangen först. Och sen hämtade han ut paketet som var anledningen till stadsresan.
Mums med sushi.
 
Och det har hänt saker i hönshuset under nästa höna. 
Jag bara älskar färgvariationen på dem. Allt från gula till randiga och ljusgråa till svarta. Det blir så när man lägger under ägg från alla olika hönor man har i flocken. En riktig backyard blend. 
 
En riktigt kulen höstdag och jag fryser. Men i rummet flåsar pelletskaminen och jag funderar på om jag skulle kunna hitta lite ork att leta fram mitt hem ur rörorna. Att två kattungar kan stöka så otroligt mkt. Jösses
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bea

Känner igen det där med tiderna. Syrran jobbar inom vården och kan ibland inte vara gå hem. Jag försöker hjälpa de i min omgivning - och då måste man vara flexibel med tiden.

Och katter, ja.. Vi har EN, men vi räknar honom ibland som tio 😂

Svar: Det finms de som inte förstår att man inte bara kan släppa o gå hem. Skulle de personerna tycka att det var ok när brandmannen gjorde samma lika?
Kalla mig M

2017-10-09 @ 17:14:10
Postat av: Marie

Men oj va lång tid att behöva pendla för skola. Men så blir det ju när inte alla inriktningar finns på hemmaorten. Min stora tjej vill ju gå hockeygymnasium. Det finns, vad jag vet, bara i Linköping och Leksand för tjejer. Känns ju sådär. Tur att det är långt tills dess. Hon kanske hinner ändra sig ;)

Väldigt mysig med olika färger sådär. I vanliga fall är jag van vid att alla kycklingar är gula. Tänk så lite man vet om så mycket egentligen :)

Svar: Svarta/bruna höns föds nog oftast som svarta kycklingar. Mina pärlgrå dvk har nog gett de ljusgrå kycklingarna. Sonen går ju gymnasiet i V-ås och först en buss in till Sala o sen en annan buss eller tåget till V-ås. Ger mellan 2-3 timmar om dan bara i pendling. Inriktningen finns nog typ hemma också men ingen av mina har velat gå på hemmaplan.
Kalla mig M

2017-10-10 @ 08:39:43
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: Marianne

Skylla på de små katterna...VA???
Haha

De små dunisarna är ju för söta...

Svar: Ja då nämnde jag inte ens fotspåren som hunden och sonen lämnade efter sig på köksgolvet igår. Tur jag inte hade hunnit torka något köksgolv. Sorterade tidningshögen i köket. Det fick räcka för då. Haha. Men den var en halvmeter hög och en av sakerna som katterna drog ner 10 ggr/dag.
Kalla mig M

2017-10-10 @ 14:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0