Ledig lördag

Ibland vandrar Fantomen på gatorna som en vanlig man och ibland samsas katterna och hunden i samma bädd. 
 
 
Jag fick besök av syrran idag. Hon har köpt sig en egen liten bil och nu ville hon få visa upp den. 
Jag visade upp mina nyaste familjemedlemmar åt henne i gengäld. Haha vi har lite olika utgångspunkter här i världen. Hon är så mkt stadsjänta man kan bli och jag är så mkt lantlolla man kan bli.
 
Hon fascinerades av hur jag kunde se på ett nyvärpt ägg och säga att det kom från den eller den hönan. För jag hittade ett fortfarande rumpljummet ägg i ett av redena och en svart höna som spatserade förbi just då var den mest troliga kandidaten. Men det är ju sånt man lär sig när man har olika individer som lägger olika färger på äggen. Jag kan ju dessutom särskilja några av tupparnas galande från de andras galande. Men det har ju o göra med att nån låter i en annan tonart, nån har nån liten knix på sin trudelutt och nån ska alltid gala högst av alla, osv. 
 
Jag har luftat kameran lite idag och bildbloggen är uppdaterad med ett inlägg om någon vill svänga förbi där och kika.
 
Igår köpte vi hem utemat jag och sonalyckan. 
Sonen gillar inte laxnigiri och jag är inte så stort fan av de med räkor på så vi bytte. Sen fick jag all inlagd ingefära av sonen också. Jag älskar gari som det heter. Jag är mindre förtjust i vanlig ingefära dock. Då blir det för mkt av smaken liksom. 
 
Jag tog en vargtass efteråt. (hemkokt lingondricka, fruktsoda och en skvätt vodka)
Det är kanske mindre snyggt med en röd dryck i ett rött glas men jag gillar budskapet på glaset så därför fick det bli så. Lingon kanske inte är den allra bästa smakkombon med sushi heller men det lite lingonbeska smakade alldeles utmärkt bra ändå. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0