Hepp

Jag fick sluta tidigare idag pga jobbhelgens övertid. Woop woop.
 
Solsken ute så det känns najs.
 
Älgjakten började i måndags. Alltså får man ha ögonen på spänn extra mkt så inte älgar, andra vilda djur, jägare eller lösspringande hundar dräller ut framför bilen. 
 
Det gjorde det på hemvägen. Drällde ut alltså.  
 
Två lösspringande hundar. Men de var väldigt olika de vanliga jakthundarna man ser. För det var två vita bulldoggar på rymmen. Bilen framför mig stannade först och strax efter kom jag. Vi hade båda reagerat på att en tjej gick längs vägen och såg ut att va dåligt klädd för en promenad i höstvädret. Bilen efter mig hade noterat att hon grät också. Han vände o hämtade upp henne. Så allt slutade gott. 
 
Fjanten var riktigt nyfiken på dofterna jag fått på mig från de två doggarna. 
 
Nu ska jag njuta av en ledig eftermiddag med vackert väder. Kanske jag luftar kameran också.
Bilden från i somras tagen på västkusten.

Kommentarer
Postat av: Marie

Va skönt att det gick bra för hundarna. Tycker det är så sorgligt när en ägare tappar bort sin hund sådär.. Ibland ser jag massor med såna inlägg på FB. Svider i hjärtat då!

2017-10-11 @ 16:01:22
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: marianne

Underbara sommar sol och hav..

2017-10-15 @ 22:33:13
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0