21 dagar till förändring

Som sagt. Det finns folk som tror att det ligger såna här i äggen de köper från en gård. Eller halvt utvecklade kycklingar iaf. Ja jo för säkert så låter jag en höna ligga och ruva i tio dagar innan jag sen plockar äggen och lägger i en kartong och lämnar till andra människor. 
 
För det är sån jag är? Nä inte direkt va. 
 
Jag knåpade ihop en film. Har lyckats ladda upp den på en sida så jag kan få en kod att bädda in den i min blogg. Hoppas den syns också.
 
Först visar jag ett nyvärpt ägg. Ett ägg som man kan koka, steka eller kanske baka en sockerkaka utav. Sen visar jag ett ägg som legat under en ruvhöna efter ca 1 vecka, 2 veckor och slutligen 3 veckor.

från ägg till kyckling 21 dagar
 
Jag var tvungen o lägga upp den här bilden bara för att.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0