onsdag

Det var en lång dag idag på jobbet. 
 
Planeringsdag. 
 
Men jag vaknade med huvudvärk och ett smärre blodbad i sängen. Ja det var dags för den månatliga röda veckan. Det började redan lite smått igår men jösses så det rann på inatt. 
 
Huvudvärken gav inte med sig på hela dagen egentligen. Jag tiggde åt mig en ipren av en kollega efter att ha försökt uthärda det alldeles för länge. Jag hann inte ta någon tablett i morse nämligen. Jag fick ju lov att springa igenom duschen lite oplanerat sådär. Och koka min menskopp som jag borde ha kokat igårkväll redan. 
 
Men men ...
 
Efter en lång dag där hjärnan kändes mer än lovligt kokt på slutet så var jag ut och kikade till hönsen. En liten pycklis lyckades trassla in benet och blev hängandes en stund och försökte såklart komma loss genom att flaxa förtvivlat. 
 
Jag trodde först att hon (ja såklart verkar det vara en höna också) hade brutit sig för hon höll benet rakt ut och vägrade dra in det under sig. Jag ville inte förhasta mig och göra slut på henne innan jag fått se om det var brutet eller bara ömt ändå pga påfrestningen så hon fick komma med in en stund.
Och nu verkar det ha slutat göra jätteont. Hon stöder på benet och flyttar sig lite mellan varven. 
En trolig Hedelpoot och ser ut att bli så vacker. 
 

Kommentarer
Postat av: Bea

Men du, annars går det bra..? Jag har nu i ett års tid sluppit den månatliga påhälsningen. Började med minipiller och vips så försvann mensen 😳 Inte mig emot. Men menskoppar är för himla bra 👍🏻 Hade det i 10 år tills för ett år sen.
Hoppas du mår bättre snart och att kycklingen växer upp till en ståtlig donna 💕 Kram på er alla

Svar: Efter några mindre trevliga erfarenheter av hormoner så vill jag helst inte pilla på hormonbalansen. Jag får vänta på att naturen fixar det själv.
Kalla mig M

2017-11-09 @ 07:57:32
Postat av: Marianne

Åh fy f-n, jag minns dessa nätter när man knappt vågade sova för att hinna upp och byta innan lakan och madrass blev färgade. Men sånt slipper jag nu...

Lilla kycklingen då :( hoppas benet är helt, jag hade en liten cl-hönekyckling som fastnade och bröt en klo, hon förblev trasig och hängde inte med de andra, så hon fick avsluta sitt korta liv, det var så typiskt, hade två av varje och den andra hönkycklingen blev mat åt en rovfågel. Typisk att det alltid är hönorna som går åt.


Svar: Ja hönorna som man VILL ha kvar går först. Så typiskt. Hon är lite brydd än. Släppte ut henne igår hos de andra men såg att hon hade ont så det blev mer vila. Hon klagade inte emot att ligga i soffan med mig på en handduk.
Kalla mig M

2017-11-10 @ 11:39:30
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0