Måndag

Jäsikens så trött jag är idag efter gårdagen. Men jag tuffar på i sakta mak. 
 
Planen är ett besök hos en vän idag. Borde åka nu snart.
 
Jag stod ju o sålde kaninisar och då kom flera st fram med kaninungar från andra säljare o ville ha hjälp med könskoll. Endera såg jag förtroendeingivande ut eller så var det för att jag delat min kull i honor och hanar innan försäljningen eller så var det kanske ett test från andra mer rutinerade som såg att jag var ny i "branchen" o ville se om jag visste vad jag pratade om. 
 
Svägerskan tyckte det var fräckt gjort men jag ryckte på axlarna o sa att nästa gång behöver jag hjälp med något. Karma i universum liksom. 
 
På kvällningen fick jag ett besök som gav mig lite funderingar och gjorde mig aningen misstänksam. En tjej med anknytning till släkten ville åka över med sin mor och moderns pojkvän. Det var väl okej tyckte jag men förvarnade att jag var trött.
 
De kom och såg sig omkring. Tittade på djuren, lekte med hunden ...
 
Men frågorna! Så många konstiga frågor. Mest från pojkvännen. Om hunden. Det var väl en schäfermix. Öh nej Kelpie. Det visste han inte vad det var ens men han hade koll på allmän hundlydnad för kollohunden gick fot o var huuur medgörlig som helst att domderas runt. Och frågan om hunden sov ute?!? Av vilken anledning vill man veta sånt? Och varför skulle han ens sova ute? För att han är en gårdshund? För att nån vill veta om gården vaktas? Vill någon sno hunden? 
 
Och frågorna om gården. Hur stor var den? Finns det lo och varg och vildsvin? Hur klippte jag den stooora gräsmattan? Öh, ja det står en åkgräsklippare 10 m ifrån oss fullt synlig liksom. Att den skar ihop i motorn i höstas hör inte hit. Det stod ingen skylt som aviserade det. 
 
Jag känner mig olustig till mods nu. Törs jag lämna gården? Sova lugnt nattetid? 
 
Jag hade aldrig träffat karln förr. 
 
Jag bor ju ändå mitt ute i ingenstans. 
 
Aja. 
 
Dagens äggskörd för att byta ämne.
Jag hade ett till vaktelägg men det gick i kras.

Kommentarer
Postat av: Anki syster

Vem va det? Släkting till våran släkt eller?
Kraam💕

Svar: Bonussläkt
Kalla mig M

2017-05-15 @ 17:03:14
Postat av: leila

Hej. Synd jag inte kunde vara med på hönsbytardagarna men var ju i Eskilstuna då. Vilket mysko besök. Ville de träffa dig eller ville de inspektera gården ? Usch obehagligt

Svar: Ja det kändes lite obehagligt
Kalla mig M

2017-05-15 @ 17:59:10
URL: http://leilasfoto.se
Postat av: Stina

Shit va obehagligt!

Svar: Mhmmm liite creepy var det.
Kalla mig M

2017-05-16 @ 12:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0