Säg tulipanaros (eller att åldras med stil och elegans)

Tulpaner är vackra genom alla stadierna. Även när de är så långt gångna att många skulle ha slängt dem redan.
 
De här står på köksbänken fortfarande men i morgon får de lämna plats åt ett nytt gäng med lite mer spänst i kronbladen. 
 
Jag har manipulerat bilden lite för den var på tok för mörk i original. Jag har bara lekt med datorns egna bildredigering och dragit i några spakar hit och dit. Men jag gillar det. Lite blekt pastelligt sådär.
 
Det är nog det jag är bäst på. Att se det stora i det lilla. För hur många tittar in i mitten av en tulpan och förundras över vad den gömmer helt öppet? 
 
Världen skulle vara en vackrare plats om alla stannade upp ibland och bara såg sig omkring. Lyft blicken, eller sänk den. Titta där du normalt sett aldrig ser. Världen är inte tvådimensionell. 
 
Sätt dig på huk och byt perspektiv. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0