färggenetik

Jag hittade en sida där man kan se vad man kommer få för färg på sina kycklingar utifrån föräldradjurens färger. 
Och jag blev överbevisad om att det verkligen är Hedemoratuppen som är far till mina bastarder.
 
Ungtuppen har en massa rött på ryggen och jag har tänkt att då borde ju Islandstuppen vara kandidat för han har de färgerna. Men då skulle ingen av dem vara svart eller grå (blå) enligt den här kalkylatorn. Och längst ner stod en förklaring att det kan läcka igenom rött på hanarna. Och hönan är ju röd (guldsvartporslin) dessutom.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hebbe

Kul att du kan få reda på föräldrarna på dina kycklingar via den tabellen..
Ja när inte trimmern gör som jag vill,,då kan det bli som så..Haé Kram.

Svar: Ja det fanns tre kandidater. En gick bort för då hade avkomman varit renrasig och sett annorlunda ut. Vid förfrågning på facebookforum har folk sagt Hedemora men jag var inte helt 100 ändå trots att Hedemoratuppen var ledartuppen.
Kalla mig M

2017-03-06 @ 15:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0