Se-se-se-semester

Och där var sista arbetspasset på 4 veckor avklarat.
 
Jag tror att man är rätt trött och längtar hem när man stoppar nyckelgömmeklumpen i fickan istället för att sätta tillbaka den i hållaren på sista brukarens dörr efter att man låst om sig. Alltså vi talar om en rejäl klump som väger bra mkt och som har brukarens dörrnyckel fastskruvad och som man sen låser fast i en inbrottssäker hylsa som är fastsatt på dörren. 
 
Klicka på bilden här ovan för att läsa mer om nyckelgömmor.
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Men nääää :( hur gick det? Hann du inse misstaget innan du åkt hem, eller fick du åka tillbaka?

Skönt med semester nu, jag skulle också börja min semester på måndag, men de hade skrivit fel så jag jobbar ett kort pass på måndag, men sen så...
Jag sa själv att jag jobbar det passet eftersom jag bara hade det och ett 4-timmars pass på torsdag och ville inte få 5 semesterdagar för 8 timmars ledighet.

Jag har planerat att åka uppåt, vad tror du om ett besök? Om det passar in i min rutt...

När man jobbar inom vården tror jag det är lättare att bli uppvaktad, brukarna är ju mer beroende och tacksamma av den som hjälper den och tacksamheten kan nog lätt växa till mer känslor.
Men visst är det obehagligt, och framförallt irriterande när andra lämnar ut uppgifter om en?!
Men denna har ånger och har bett om ursäkt flera gånger..Det gör ju inget ogjort men det får vara bra så

Svar: Jag hann inte mer än stoppa hela rasket i fickan och gå ner för trappen när jag insåg mitt misstag. Det tog nån sekund för hjärnan att registrera hur fel det kändes. Ja nån form av träff hade väl varit trevligt oavsett om du kan komma förbi ända hit eller om vi kan mötas nånstans för en stunds fika eller vad som.
Kalla mig M

2017-06-30 @ 09:26:44
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Anki

😂😂Jag gick med den handen ut från trapputgången, utan ens tänka på att jag hade den med mig. Sen slog det mig att jag hade den med mig så då fick jag gå tillbaka och sätta tillbaka den.. 😊
Kraam Lillesyster

2017-06-30 @ 12:01:30
Postat av: Mikaela

Åh så skönt att ha semester :D

2017-06-30 @ 19:53:45
URL: http://orsin.blogg.se
Postat av: leila

Jag har varit med om att en kollega glömt den och fått åka tillbaka 3 mil på natten för att hämta nyckeln :) Så lätt hänt. Bra du kom på dig i tid :) Ha en skön semester :)

Svar: Ja jag hade blivit lagom glad om jag upptäckt det vid porten på Björkgården. Förvisso bara 6 km att åka för att lämna tillbaka men 1,5 meter var precis lagom långt. ;)
Kalla mig M

2017-07-03 @ 16:05:32
URL: http://leilasfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0