Måndag

Idag hade vi finbesök, kollohunden och jag.
 
Det var matte som ville komma o gratta för att han fyllt år och de var på semester precis just då. Såna fasoner tänkte kollohunden o var liite svårflirtad. 
 
Men så han fick mitt mattehjärta att svälla av stolthet när jag såg hur han tog sitt jobb som gårdvar på allvar. Småsyskonen (två aussis) var också med och de fick lite frispel mellan varven för det var ju så lockande med höns o kaniner o vaktlar i alla hörn och vrår på gården. Kelpien både motade undan dem och kom o skvallra om att de gjorde hyss. Han låter ju rätt farlig när han sätter igång men varje gång jag kallade så kom han till mig bums. Sen däremellan så fortsatte han med sitt vanliga. Dvs, jaga flugor, bära runt på nån pinne, kolla om nåt nytt vandrat på marken sen sist han kollade för 5 minuter sedan. 
 
Helt skamlöst och fräckt snodde jag bilden som S la upp på fb efter dagen. 
Jag trodde nästan att jag skulle bli utan hund när de skulle åka hem för fjanten hoppade in i buren först av alla. Hmmm
 
Men sen var han rätt nöjd med att vara kvar på gården iaf och sprang före mig tillbaka till huset. 
 
Den grymtande grisen som han fick i present grymtar inte mer. Den blev nog så rädd när sonen och fjanten började leka med den kring studsmattan att den svalde ljudgrejen alldeles. 
 
I morrn väntar en arbetsdag igen. Fast aningens annorlunda. Den sker mestadels hemifrån då jag och en kollega ska baka till en brukarfest på onsdag. 

Kommentarer
Postat av: Stina

Stolt ska du va! Jäklar va duktig han är och när illbattingarna inte lyssnade på honom så kom han ju o tjalla till dig! Vilken kille ❤️ Bättre liv än hos dig kan han inte ha! 🤗❤️🤗❤️🤗

Svar: Aaaww det värmer att få höra det av dig. Ja jag tror att han har det rätt så bra här faktiskt även om han var kvick in i bilen. Haha
Kalla mig M

2017-06-20 @ 10:03:04
Postat av: marianne cargus

Klart han vet vem som hör till familjen och skyddar de mot lurviga inkräktare..haha

Baka? Ja du är ju bra på det om jag inte missuppfattat saker pch ting;)

Svar: Ja ibland är det kul att baka o det gick bra idag. Det smakade helt okej när vi provsmaka kakorna
Kalla mig M

2017-06-20 @ 13:32:00
URL: http://marresmams.blogg.se/
Postat av: leila

Såklart ser kollohunden till att alla sköter sig. Det är ju hans domäner :)

2017-06-20 @ 19:24:54
URL: http://leilasfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0