fredag

Jag fick en rapport i morse från kläckaren att två av mina vaktlar var ute. Och det gröna ägget från min grönvärpare hade också kläckts och eftersom mamma höna är svart så var kycklingen svart. Högst troligast är islandstuppen far då han är den enda jag sett fått kliva på. Eller ja, han frågade inte utan bara klev på efter att ha sprungit ikapp henne över halva gården. Där kan man snacka galen tupp.
 
Idag var sista dagen att växla in gamla pengar. Jag hade en påse med mynt som jag for in till stan med och till ica. Det visade sig vara exakt 600:-. Om man handlade för hela summan så drog de inte av nån avgift för växlingen. Så jag fick väl lov att handla idag igen då. Haha tufft liv. 
 
Kvällen har tillbringats på soffan i vågrätt läge med ögonlocken stängda. Zzzåååå trött. Svägerskan skickade ett meddelande att jag kunde komma över på fika om jag hade lust. Men orken var bortblåst. Får bli nya tag i morgon. 
 
Jag luftade kameran en stund också. Försökte få några bilder på kycklingarna som växt rejält på tre veckor. Det är så spännande att se vad det ska bli för färger på fjäderdräkten. Men jag har blivit lite luttrad och orkar inte riktigt glädjas åt dem. De försvinner ju rätt vad det är så jag har stängt av lite.
 
Lite halvdåliga och lite för suddiga bilder. Det är inte lätt att få dem på bild. De vill ju inte va stilla långa stunder direkt. 

Kommentarer
Postat av: Anki

Det fikat åt jag upp.. 😜😘 Jag var dit igår kväll, du missade en väldigt god paj..

Svar: hon får baka en ny då ;)
Kalla mig M

2017-07-01 @ 13:40:02
Postat av: marianne cargus

Att de håller på och ändtar färg så där...vi kollar ju dag 2-3 om det är tupp eller höna, men bi får ju sällan reda på om vi haft rött eftersom de byter utseende från vecka till vecka.

Jag tänkte nog att jag skulle hälsa på dej på gården, men har inte kollat min resrutt ännu.....om det ens blir något av det hela...ju närmare avresa desto motigare känns det att köra..:(

Svar: Eller hur. De kunde väl vara konsekventa o inte hålla på o byta på det där viset. Man hinner ju undra tio gånger om, ifall man får en blommig eller spräcklig individ eller en enfärgad med bara annan färg på rumpan i slutänden. Ja det vore kul att träffas. Men ja, jag vet ju hur planer kan ändras. Av min resa bidde ingenting. Men nånting ska jag nedåt landet i sommar, så är det bara.
Kalla mig M

2017-07-01 @ 23:56:28
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0