Trettondagen

Ordningen återställd. Värmen är tillbaka på lite mer normala siffror. Både inne och ute. 
Jag parkerade mig på soffan i natt och sov under täcke och filtar. Dels för att kaminen står där inne och alltså bättre värmekälla än i sovrummet och dels för att då kunde jag ställa klockan på ringning under natten och gå upp och peta in en pinne i brasan (ja i köksspisen alltså). Sen hade jag tre  värmekällor som låg på och omkring mig för att ytterligare ge mig lite värme. 
 
Man blir galet trött av att frysa. Jag sov länge på morgonsidan. Det kom en hund och försökte tigga om utgång men jag orkade inte kravla mig ur täcket och filtarna och släppa ut. Han gav upp och la sig igen tills jag till slut vaknade till och gick upp.
 
Jag hade tur för rören till övervåningen höll sig utan att frysa. Så nu är det bara att fortsätta nöta på med att tvätta det som ska med på resa. Och lite annat också förstås.
 
Och så är det söndag fast det är fredag. 

Kommentarer
Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Vackra bilder! :)

Svar: Tack. De två översta är gamla instagrambilder från nån tidigare vinter. :)
Kalla mig M

2017-01-07 @ 20:46:43
URL: http://spontan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0