sånglärka

Jag fick ett infall att sjunga lite här hemma. Jag vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller som dålig kritik när kollohunden börjar skälla och hoppa mot mig.
 
Jag tror att han faktiskt bara ville vara social och också få sjunga. 
 
Men jag skulle behöva hitta volymknappen på den hunden för han har så skarpt och gällt skall att det skär i mina stackars öron. 
 
Iallafall så har vi sjungit tillsammans med både Patrick Swayze och Ed Sheeran nu.
 
 
Det har snöat inatt och det känns blah. Helt onödigt i mina ögon men talesättet säger ju att det ska snöa på lärkans rygg 7 gånger. Och jag vet inte ens när lärkan förväntas återvända.
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva Trillian

Kanske vill kollohunden vara med i kör? :)
Det där talesättet har jag aldrig hört förut -men det förklara ju en del!

Svar: ja han kanske vill det. Men undrar om nån kör vill ha honom med. Det finns olika sätt att säga det. En del säger att lärkan ska snöa över 3 gånger. Och det kan väl banne mig räcka. Det kanske är lite lokalt också beroende på var man bor om det används eller inte.
Kalla mig M

2017-02-26 @ 19:34:08
URL: http://provtyckningar.blogspot.se/
Postat av: marianne cargus

Jag har inte heller hört det talesättet förr, och då har jag ändå rötter i både norr och söder..
Men visst sjöng du i kör förut? Eller minns jag helt fel?

Svar: Haha nämen, nähä, ja det var inte så lätt att hitta bevis på google heller men JAG har hört det förr. Kanske bara är här i trakten av bergslagen då. Jag har inte sjungit i kör sen jag gick på mellan- och högstadiet. Men jag gillar ju att sjunga och har anmält intresse för att börja igen.
Kalla mig M

2017-02-28 @ 22:04:51
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0