Måndag

Jag fick ett ryck att baka på kvällskvisten. Jag ramlade nämligen in på en sida med recept på vaniljsnittar istället för vaniljhjärtan. Och jag slog på stort och kokade egen vaniljkräm till och med (och hur god blev inte den då!?!). När jag nu börjar få ägg varje dag så får jag ju se till att hitta användning för dem och nu gick iallafall två äggulor åt. Passande att det skulle vara en liiten äggula i själva degen. Då valde jag bara ett ägg från en av sabelpootdamerna. 
 
Om tre veckor fyller jag år. Det vore ju nice att ha några kakor i frysen att ta fram. Hmmm tror jag på den själv eller? Haha nä inte riktigt.
 
Dagens mat blev grekinspirerade färsbiffar med citronzest, vitlök, persilja och fetaost i. Jag tog vanlig nötfärs istället för lammfärs som det stod i receptet men det blev gott ändå. Tomat- och rödlökssallad till och oliver till mig. Bara jag som tycker om oliver här hemma. Skulle ha varit lite tzatziki till också men det hade jag glömt att köpa hem.
 
Herr J var över en stund och fick lite mat innan han åkte vidare mot nya äventyr. Men han glömde några saker.
Halsduken som han på skoj satte på Orvar blev kvar. Och jag lovade honom några ägg men han sprang ifrån dem också.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: marianne cargus

Mmm det låter gott :)

Svar: Maten eller kakorna ;) Det var gott alltihopa kan jag meddela.
Kalla mig M

2017-02-28 @ 22:01:05
URL: http://marresmams.blogg.se/
Postat av: marianne cargus

Maten....;)

2017-03-01 @ 01:49:10
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0